Výzkum a vývoj trakčního systému elektrobusu s vyšší účinností
Cíle projektu
Cílem projektu je vývoj akumulátorového elektrobusu včetně jeho pohonného řetězce a systému řízení. - Zvýšení funkčních, ekonomických a konkurenčních parametrů a vlastností elektrobusů cestou vývoje nových konstrukčních prvků v celém trakčním řetězci pro elektrobusy s návazností na požadovanou nabíjecí infrastrukturu. -Výsledkem nových technických řešení bude zvýšení účinnosti celého trakčního řetězce, zvýšení dojezdu elektrobusu, zvýšení stoupavosti vozidla a přetížitelnosti trakčního agregátu. -Dalším přínosem bude optimalizace specifické zátěže trakčních baterií při různých režimech zatěžování, zvýšení jejich životnosti a snížení času pro jejich rychlonabíjení. -Zvýšení konkurenceshopnosti a exportu elektrobusů. -Efektívní a aktívní účast na programu elektromobility ve veřejné městské hromadné dopravě osob.
Klíčová slova
Electric busTraction motortraction convertertraction batteryefficiencyrecuperationstartup currentsSpecific battery loadbattery lifetime- Electric bus rangecharging infrastructure
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
Program
TRIO
Veřejná soutěž
TRIO 3 (SMPO201800001)
Hlavní účastníci
SOR Libchavy spol. s r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
2018FV30213
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Research and development of a higher efficiency electric traction system for an electric bus
Anotace anglicky
- Increasing operational, economic and competitive parameters and characteristics of the electric bus through the development of new design elements throughout chain for electrobuses with links to the required charging infrastructure. - New technical solutions will increase the efficiency of the traction chain, increasing the electric roll by 10 to 20% increase in climbing vehicle traction aggregate overload. -Another Benefit will be optimizing a specific load of traction batteries for different modes of loading, increase their durability and reduce the time for their rapid. -Increase COMPETITIVENESS and export electric bus. -Efficient and active participation in the electromobility program in public urban public transport.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
JR - Ostatní strojírenství
JT - Pohon, motory a paliva
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Výsledkem řešení projektu je vývoj a odzkoušení prototypu akumulátorového elektrobusu včetně jeho pohonného řetězce a systému řízení při zvýšení jeho funkčních, ekonomických a konkurenčních parametrů a vlastností.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
30. 6. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 3. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP22-MPO-FV-U
Datum dodání záznamu
12. 4. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
35 007 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
19 705 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
15 553 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
35 007 tis. Kč
Statní podpora
19 705 tis. Kč
56%
Poskytovatel
Ministerstvo průmyslu a obchodu
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2018 - 30. 06. 2021