Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
FV30213

Výzkum a vývoj trakčního systému elektrobusu s vyšší účinností

Cíle projektu

Cílem projektu je vývoj akumulátorového elektrobusu včetně jeho pohonného řetězce a systému řízení. - Zvýšení funkčních, ekonomických a konkurenčních parametrů a vlastností elektrobusů cestou vývoje nových konstrukčních prvků v celém trakčním řetězci pro elektrobusy s návazností na požadovanou nabíjecí infrastrukturu. -Výsledkem nových technických řešení bude zvýšení účinnosti celého trakčního řetězce, zvýšení dojezdu elektrobusu, zvýšení stoupavosti vozidla a přetížitelnosti trakčního agregátu. -Dalším přínosem bude optimalizace specifické zátěže trakčních baterií při různých režimech zatěžování, zvýšení jejich životnosti a snížení času pro jejich rychlonabíjení. -Zvýšení konkurenceshopnosti a exportu elektrobusů. -Efektívní a aktívní účast na programu elektromobility ve veřejné městské hromadné dopravě osob.

Klíčová slova

Electric busTraction motortraction convertertraction batteryefficiencyrecuperationstartup currentsSpecific battery loadbattery lifetime- Electric bus rangecharging infrastructure

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo průmyslu a obchodu

  • Program

    TRIO

  • Veřejná soutěž

    TRIO 3 (SMPO201800001)

  • Hlavní účastníci

    SOR Libchavy spol. s r.o.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    2018FV30213

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Research and development of a higher efficiency electric traction system for an electric bus

  • Anotace anglicky

    - Increasing operational, economic and competitive parameters and characteristics of the electric bus through the development of new design elements throughout chain for electrobuses with links to the required charging infrastructure. - New technical solutions will increase the efficiency of the traction chain, increasing the electric roll by 10 to 20% increase in climbing vehicle traction aggregate overload. -Another Benefit will be optimizing a specific load of traction batteries for different modes of loading, increase their durability and reduce the time for their rapid. -Increase COMPETITIVENESS and export electric bus. -Efficient and active participation in the electromobility program in public urban public transport.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    20104 - Transport engineering

  • OECD FORD - vedlejší obor

    20301 - Mechanical engineering

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
    JR - Ostatní strojírenství
    JT - Pohon, motory a paliva

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledkem řešení projektu je vývoj a odzkoušení prototypu akumulátorového elektrobusu včetně jeho pohonného řetězce a systému řízení při zvýšení jeho funkčních, ekonomických a konkurenčních parametrů a vlastností.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2018

  • Ukončení řešení

    30. 6. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 3. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-MPO-FV-U

  • Datum dodání záznamu

    12. 4. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    35 007 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    19 705 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    15 553 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

35 007 tis. Kč

Statní podpora

19 705 tis. Kč

56%


Poskytovatel

Ministerstvo průmyslu a obchodu

OECD FORD

Transport engineering

Doba řešení

01. 01. 2018 - 30. 06. 2021