Projekt pohonu elektrobusu s IoT systémem pro městskou a meziměstskou dopravu.
Cíle projektu
Cílem projektu je vývoj inteligentní elektrické trakční jednotky s vysokou účinností a dalšími přidanými parametry skládající se ze synchronního motoru s permanentními magnety a převodovky (reduktoru) pro městské a meziměstské elektrobusy, pokrývající svou modulární koncepcí velikosti vozidel od 8 m až po 12 m autobusy. Součástí projektu bude i vývoj a realizace digitální platformy pro sběr a vyhodnocení dat (IoT) a vytvoření digitálního dvojčete eleltromotoru pro autobusy.
Klíčová slova
Transport engineeringArtificial IntelligenceAutomation and control systemsInternet of Things, Digital Twin
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
TREND
Veřejná soutěž
TREND 3 (STA02020FW030)
Hlavní účastníci
EM Brno s.r.o.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
FW03010078 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Electric Bus Drive Project with IoT System for City and Intercity Transport.
Anotace anglicky
The aim of the project is to develop an intelligent electric traction unit with high efficiency and other added parameters consisting of a permanent magnet synchronous motor and a gearbox (reducer) for urban and intercity electric buses covering its modular vehicle size from 8 m to 12 m buses. The project will also include the development and implementation of a digital data collection and evaluation platform (IoT) and the creation of a digital twin of engine for buses.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
20104 - Transport engineering
OECD FORD - vedlejší obor
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - další vedlejší obor
20201 - Electrical and electronic engineering
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2021
Ukončení řešení
30. 9. 2024
Poslední stav řešení
K - Končící víceletý projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2023
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP24-TA0-FW-R
Datum dodání záznamu
20. 2. 2024
Finance
Celkové uznané náklady
37 113 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
25 425 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
11 688 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
37 113 tis. Kč
Statní podpora
25 425 tis. Kč
68%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Transport engineering
Doba řešení
01. 01. 2021 - 30. 09. 2024