Nové metody pro řízení dopravy v kongescích v intravilánu
Cíle projektu
Cílem tohoto projektu je vytvořit, ověřit a předat do komerčního použití prototyp malé dopravní ústředny s otevřeným komunikačním rozhraním. Koncepce řídicího algoritmu SSZ v ústředně bude vycházet z již ověřené koncepce stavového makroskopického modeludopravní oblasti, odzkoušeného v reálném provozu v zimě 2010. Tento model bude nahrazen přesnějším mezoskopickým modelem, schopným věrněji zpracovávat větší množinu charakteristik a ukazatelů dopravy, například vstupy z telematických systémů. To umožní kvalitnější predikci vývoje dopravní situace a reakci na výjimečné stavy (např. dopravní nehody). Pro účely řízení bude systém optimalizovat tři základní parametry signálních plánů (poměr zelených, offset, délka cyklu).
Klíčová slova
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje ALFA
Veřejná soutěž
ALFA 1 (STA02011TA01)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
20110214
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
New methods for urban traffic control in congested areas
Anotace anglicky
The aim of this project is to create, verify and hand over to the industrial partner a prototype of a small urban traffic control system with an open interface. The control system is inspired by an existing macroscopic state-space model of an urban transportation network, that has been tested in real traffic conditions in winter 2010. The core of the proposed system is a new mesoscopic model which allows for inclusion and processing of wider scale of traffic characteristics, telematic sensors and control parameters. This will facilitate better estimation of the traffic state and faster and more appropriate reaction to exceptional traffic states (e.g. traffic incidents). The resulting control system will integrate optimalisation of all three fundamentaltraffic control variables: phase split, signal plan offset, and cycle time.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
CEP - hlavní obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
CEP - vedlejší obor
BC - Teorie a systémy řízení
CEP - další vedlejší obor
AP - Městské, oblastní a dopravní plánování
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
20104 - Transport engineering
50702 - Urban studies (planning and development)
50703 - Transport planning and social aspects of transport (transport engineering to be 2.1)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt uspěl podle zadání. Byl dosažen cíl projektu a dosažené výsledky výsledky jsou vhodné k okamžité realizaci.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2011
Ukončení řešení
31. 12. 2014
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
7. 3. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP15-TA0-TA-U/02:2
Datum dodání záznamu
13. 8. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
11 769 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
9 386 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
2 383 tis. Kč
Uznané náklady
11 769 tis. Kč
Statní podpora
9 386 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
CEP
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
Doba řešení
01. 01. 2011 - 31. 12. 2014