Administrativní činnosti základních škol
Cíle projektu
Hlavním cílem potřeby je komplexně zmapovat administrativní činnosti základních škol (tedy právnických osob vykonávajících činnost základní školy) během jednoho školního roku. Cílem je zmapovat činnosti z několika perspektiv: 1) Identifikace administrativních činností, které právnická osoba vykonávající činnost základní školy musí realizovat, neboť jí to právní předpisy ukládají, 2) Identifikace administrativních činností, jejichž výkon bezprostředně nevyplývá z právních předpisů, 3) Popis způsobu výkonu činností, 4) Identifikace případných mezikrajových rozdílů v této oblasti, a 5) Identifikace případných rozdílů v rozsahu a obsahu administrativní činnosti s ohledem na velikost a charakter zřizovatele školy. V druhém kroku je cílem vytvořit základní klasifikaci, jak školy řeší rozdělení administrativy mezi jednotlivé zaměstnance školy. V posledním kroku je cílem navrhnout opatření vedoucí ke snížení nároků na školy v rámci administrativních činností.
Klíčová slova
Administrativeactivityreductionadministrativeburdenprimaryschool
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy BETA2
Veřejná soutěž
—
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VZ - Veřejná zakázka
Číslo smlouvy
2020011
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Administrative duties in primary education
Anotace anglicky
The mail goal is to map the administrative duties of primary schools (Specifically, legal entities administering duties of primary schools) during one school-year. The goal is to map duties from several perspectives: 1) identification of administrative duties done due to legal obligations, 2) identification of administrative duties which are not required by the law, 3) Description of all administrative duties, 4) Identification of regional differences, 5) Identification of differences according to school size and type of the education authority. In the following step, the goal is to create a classification, how schools distribute administrative tasks and duties among school staff. In the last step, the aim is to propose interventions leading to decrease in administrative burdens in primary education.
Vědní obory
Kategorie VaV
AP - Aplikovaný výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50603 - Organisation theory
OECD FORD - vedlejší obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AE - Řízení, správa a administrativa
AM - Pedagogika a školství
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Uspěl.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 5. 2020
Ukončení řešení
30. 4. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
13. 4. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP23-TA0-TI-U
Datum dodání záznamu
13. 7. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
6 596 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
6 596 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
6 596 tis. Kč
Statní podpora
6 596 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Organisation theory
Doba řešení
01. 05. 2020 - 30. 04. 2022