Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a matematice
Cíle projektu
Cílem projektu je vytvořit hyperspace, vzdělávací a podpůrné prostředí pro učitele (studenty učitelství), které bude reagovat na jejich potřebu podpory při zavádění badatelsky orientované výuky a formativního hodnocení. V prostředí budou uživatelé rozvíjet potřebné vědomosti a dovednosti prací s videozáznamy z reálné výuky, se sadami úloh, budou se učit rozpracovávat vícerozměrná schémata učebních pokroků žáků, budou mít k dispozici metodické materiály, pracovní materiály pro žáky, diagnostické nástroje pro monitorování formativního učebního klimatu, apod. Praktická didaktická rovina zaměřená na „CO“ a „JAK“ v badatelské výuce a formativním hodnocení bude doplněná potřebnými informacemi pro pedagogicko psychologické vysvětlení „PROČ“ a za jakých podmínek budou tyto formy práce efektivní.
Klíčová slova
science education, math educationinquiry based educationformative assessment
Veřejná podpora
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
Program
Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA
Veřejná soutěž
ETA 2 (STA02018TL020)
Hlavní účastníci
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
TL02000368 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Learning Hyperspace for Formative Assessment and Inquiry Based Science Teaching
Anotace anglicky
The aim is to create hyperspace for (student) teachers focused on implementing inquiry-based teaching and formative assessment in primary and lower secondary instruction. Users will be provided with opportunities to develop knowledge and skills through working with video recordings of instruction or pre-designed learning tasks. They will learn to elaborate learning progression maps. Moreover, teaching materials, worksheets, diagnostic instruments for monitoring formative learning climate, etc., and other resources will be available. The level of “WHAT” and “HOW” in inquiry-based science teaching and formative assessment will be complemented by information necessary for understanding educational and psychological background of “WHY” and “WHEN” the work through these methods is effective.
Vědní obory
Kategorie VaV
VV - Experimentální vývoj
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
50803 - Information science (social aspects)
OECD FORD - další vedlejší obor
50901 - Other social sciences
CEP - odpovídající obory
(dle převodníku)AF - Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
AK - Sport a aktivity volného času
AM - Pedagogika a školství
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Jedná se o předběžné údaje, neproběhlo Závěrečné oponentní řízení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2019
Ukončení řešení
31. 12. 2022
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
28. 2. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Systémové označení dodávky dat
CEP23-TA0-TL-U
Datum dodání záznamu
30. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
5 744 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 595 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
1 149 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč
Uznané náklady
5 744 tis. Kč
Statní podpora
4 595 tis. Kč
0%
Poskytovatel
Technologická agentura ČR
OECD FORD
Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Doba řešení
01. 01. 2019 - 31. 12. 2022