Formativní hodnocení žáků prostřednictvím vzdělávacích cílů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
15-19158S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Formative assessment of students through educational objectives
Anotace anglicky
Formative assessment is viewed as an approach with a great potential to improve the quality of school education. Although the concept of formative assessment is widely accepted in educational discourse and even penetrates into teacher training, its use in real school instruction is limited. This may be caused by the fact that there are only a limited number of empirical studies on the use of specific methods of formative assessment in instruction. The project deals with one area of formative assessment – use of educational objectives in instruction. We focus on children aged 10–13 years, because this is the crucial point of their educational path, and, within the school curriculum, on the social sciences, because this is where educational objectives provide more space for individual specification than in subjects with more fixed structures (e.g. mathematics). Empirical research brings a detailed description of work with educational objectives in instruction: selection, formulation and communication by teachers, understanding and co-creation by pupils, and assessment of achievement.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl řešen v souladu s plánem a přinesl nové poznatky o formatívním hodnocení žáků v české základní škole. Plánované publikační výstupy však nebyly v projektu naplněny.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2015
Ukončení řešení
29. 11. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
5. 4. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
2 074 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 074 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč