Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TQ23000175

Virtuální realita jako nástroj změny v přípravě učitelů na řešení problémů a komunikaci s žáky s náročným chováním a jejich rodiči

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného výzkumu a inovací SIGMA

  • Veřejná soutěž

    STA02025TQ230

  • Hlavní účastníci

    Západočeská univerzita v Plzni / Fakulta pedagogická

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TQ23000175 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Virtual Reality as a Tool for Change in Preparing Teachers to Address Problems and Communicate with Students with Challenging Behavior and Their Parents

  • Anotace anglicky

    The aim of the project is to change the preparation of teachers for communication with students with challenging behavior and their parents. The main output is an adaptive virtual model of a classroom and office with integrated AI for immersive training of teachers in communication situations, with scenarios based on real-life situations. The project includes empirical research to verify the impact of the model on the development of teachers' communication competencies and the acceptance of this educational technology. The project is based on cognitive science findings, and the team consists of didacticians, psychologists, and experts in communication and educational technology. The outputs will be used in the preparation of teachers, future teachers, and informal education trainers.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    VV - Experimentální vývoj

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AM - Pedagogika a školství<br>AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 9. 2025

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2028

  • Poslední stav řešení

    Z - Začínající víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-TA0-TQ-R

  • Datum dodání záznamu

    5. 8. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    11 147 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    8 918 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    2 230 tis. Kč