Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 21 (SGA0201700001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
17-15467S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking
Anotace anglicky
The project aims to advance our understanding of teachers’ professional vision (PV). PV refers to the knowledge-based processes of noticing and reasoning about classroom situations that guide teacher actions. The project focusses on student teachers and experienced teachers of English as a foreign language and their PV in/on action in communicative classroom situations. It aims to explore: English (student) teachers’ PV in action in communicative activities; the differences in (student) teachers’ PV in action and on action; the differences in experienced teachers’ and student teachers’ PV in/on action. The specific focus is on the visual attention aspect of PV. Eye tracking data will be complemented by other methods of data collection (video recordings; teacher interviews; stimulated recall) and analysed both quantitatively and qualitatively. The project outcome will be a series of papers in national and international journals. The findings will contribute to our knowledge of teachers’ thinking and actions, professional development processes, and teacher education in general.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2017
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2019
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-R/13:1
Datum dodání záznamu
22. 2. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
3 001 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 886 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
115 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč