Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 21 (SGA0201700001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    17-15467S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye tracking

  • Anotace anglicky

    The project aims to advance our understanding of teachers’ professional vision (PV). PV refers to the knowledge-based processes of noticing and reasoning about classroom situations that guide teacher actions. The project focusses on student teachers and experienced teachers of English as a foreign language and their PV in/on action in communicative classroom situations. It aims to explore: English (student) teachers’ PV in action in communicative activities; the differences in (student) teachers’ PV in action and on action; the differences in experienced teachers’ and student teachers’ PV in/on action. The specific focus is on the visual attention aspect of PV. Eye tracking data will be complemented by other methods of data collection (video recordings; teacher interviews; stimulated recall) and analysed both quantitatively and qualitatively. The project outcome will be a series of papers in national and international journals. The findings will contribute to our knowledge of teachers’ thinking and actions, professional development processes, and teacher education in general.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2017

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 4. 2019

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP21-GA0-GA-R/13:1

  • Datum dodání záznamu

    22. 2. 2021

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 001 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 886 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    115 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč