Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 20 (SGA0201600001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
16-02177S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Classroom Management Strategies of Student Teachers and Experienced Teachers (Their Mentors) in Lower Secondary Education
Anotace anglicky
The project deals with classroom management strategies (CMS) of student teachers on their long term practice and CMS of experienced teachers (their mentors) in Czech lower secondary education (ISCED 2A). The aim is to contribute to the concept of CMS on theoretical and empirical level and to support its possible applications. Partial aims are: (1) to contribute to the development of the concept of CMS in the Czech educational discourse as evidence based on Czech data. (2) To identify how CMS and their conceptualisation of student teachers (pre-service teachers) and experienced teachers (their mentors) differ. 3) To contribute to the theory and applications of mixed methods design. 4) To contribute to the implementation of findings into curricula and education of student teachers, teachers, and mentors in the context of teacher professional development phases. 5) To contribute with the findings to the ongoing discussion in the Czech educational policy about Teacher Quality Standard. 6) To publish a monograph dealing with classroom management in a complex way and in the Czech context.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt rozšířil poznatky v oblasti řízení třídy a adaptoval několik výzkumných technik do českého prostředí. Zjištěné výsledky odpovídají cílům projektu a mohou být využity v přípravě budoucích učitelů. Do řešení projektu byli zapojeni studenti magisterského i doktorského studia. Publikační výstupy jsou pro obor přínosné a s ohledem na plán i nadstandardní.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2016
Ukončení řešení
11. 12. 2020
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
26. 4. 2018
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP21-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 4. 2021
Finance
Celkové uznané náklady
3 338 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 278 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
60 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč