Moc ve školních třídách studentů učitelství
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-24456S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Power in the classes taught by student teachers
Anotace anglicky
The aim of the project is to describe in detail how power is negotiated, used, and perceived by student teachers and their pupils on the level of lower secondary schools (ISCED 2A) whom the student teachers teach during their one semester long teaching practice. The project pursues the following partial aims: (1) to establish the concept of power in the Czech scientific educational discourse; (2) to carry out a research study using mixed methods that comprises (a) qualitative part in ethnographic research design that aims to describe power relationships between student teachers and pupils in the classroom; (b) quantitative part that aims to discover how power is perceived by student teachers and pupils which includes adaptation of a questionnaire on how student teachers and pupils perceive power; (3) to increase the current understanding of theory, possibilities, and limitations of mixed methods design.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Realizovaný projekt pomohl k etablování konceptu moci v českém pedagogickém prostředí a přispěl k výzkumným poznatkům v této oblasti. V průběhu řešení projektu bylo dosaženo všech cílů prostřednictvím výstupů z projektu - monografie, teoretických a empirických studií a prezentací a workshopů. Veškeré změny byly zdůvodněny. Projekt byl řešen v souladu s navrženým plánem řešení.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
31. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
10. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
25. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
2 701 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 701 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč