Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-2325
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
School bullying as a process - a social-cognitive analysis of classroom bullying
Anotace anglicky
The study will address classroom bullying process in Czech and Slovak early adolescents. The core sample of 6th and 7th graders (N=700) will be complemented by retrospective data from high school students (N=180), by follow-up data from 5 classes (6th or7th), and by reports of teachers (N= 30) and parents (N=10). Using a combination of several qualitative and quantitative methods, we will identify and describe various forms of classroom bullying process as perceived and evaluated mainly by its participants, with special focus on role and perspective of defenders. We will analyze dynamics of the bullying process in terms of individual scenarios of development participants relationships. We will explore adolescents' understanding and ethical reasoning connected with the bullying process, which will also be a subject of cross-cultural comparison of Czech and Slovak adolescents. The project will enhance the current knowledge about the bullying process and bring several suggestions for prevention and intervention efforts.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AN - Psychologie
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Velmi úspěšný projekt za pomoci kvantitativní a kvalitativní metodologie. Patrně nejlepší a nejkomplexnější u nás na téma školní šikany, ale snese i mezinárodní srovnání. Poměrně hlouboký vhled do procesu a rolí účastníků. Značné množství výstupů, přiče?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2014
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
16. 5. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP15-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
22. 5. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
4 248 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 248 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč