Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Školní šikana jako proces - sociálně kognitivní analýza třídní šikany

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-12-2325

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    School bullying as a process - a social-cognitive analysis of classroom bullying

  • Anotace anglicky

    The study will address classroom bullying process in Czech and Slovak early adolescents. The core sample of 6th and 7th graders (N=700) will be complemented by retrospective data from high school students (N=180), by follow-up data from 5 classes (6th or7th), and by reports of teachers (N= 30) and parents (N=10). Using a combination of several qualitative and quantitative methods, we will identify and describe various forms of classroom bullying process as perceived and evaluated mainly by its participants, with special focus on role and perspective of defenders. We will analyze dynamics of the bullying process in terms of individual scenarios of development participants relationships. We will explore adolescents' understanding and ethical reasoning connected with the bullying process, which will also be a subject of cross-cultural comparison of Czech and Slovak adolescents. The project will enhance the current knowledge about the bullying process and bring several suggestions for prevention and intervention efforts.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Velmi úspěšný projekt za pomoci kvantitativní a kvalitativní metodologie. Patrně nejlepší a nejkomplexnější u nás na téma školní šikany, ale snese i mezinárodní srovnání. Poměrně hlouboký vhled do procesu a rolí účastníků. Značné množství výstupů, přiče?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2014

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    16. 5. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP15-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    22. 5. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 248 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 248 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč