Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Obrana obětí šikany: Longitudinální role individuálních a skupinových faktorů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-00682S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Defending victims of bullying: The longitudinal role of individual and group factors

  • Anotace anglicky

    Longitudinal approach possesses a unique potential to deepen existing knowledge on defending victims of bullying–peer behavior that helps to stop bullying and improve psychosocial health of victims. The proposed project follows early adolescents (25 classrooms; approximately 380-450 students) at two time points (with a 6-month interval) during their seventh grade. We address defending from a social-ecological perspective, taking into account both well-recognised individual correlates of defending (empathy, moral motivation, self-efficacy, and peer status) and as yet understudied group aspects (classroom norms and networks). Using self-report, peer nomination, and teacher rating data, we examine (1) stability of defending and links between defending and other behaviors in bullying, (2) the role of individual factors, (3) the role of group factors and cross-level interactions, and (4) associations of social networks and defending. Specifically, our focus is to elucidate what stimulates or hinders defending behavior. The project outcomes will be presented in four impact factor articles.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Výsledky projektu odhalují souvislosti mezi zastáváním se šikany a adaptací obětí šikany v období rané adolescence. Projekt postupoval podle plánu, které postupně naplňoval. Výzkum byl realizován pečlivě, byla zvolena longitudinální metodologie. Celkově dospěl k zajímavým zjištěním týkajícím se zastávání a vyrovnávání se oběti s šikanou. Výsledky výzkumu jsou relevantní stanoveným cílům.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2017

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    17. 3. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP18-GA0-GA-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    4. 5. 2018

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 853 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 853 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč