Pohled učitelů na vrstevnickou exkluzi mezi adolescenty
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 22 (SGA0201800001)
Hlavní účastníci
Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
18-09443S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Teachers' perspectives on peer exclusion among adolescents
Anotace anglicky
The project focuses on harmful peer exclusion that meets the criteria for bullying. Building on existing knowledge on adolescent peer exclusion and teachers’ perspectives on bullying, we will innovatively examine teachers’ perspectives on exclusion among adolescents aged 11-15 years. The project uses quantitative and qualitative approaches and aims to elucidate how teachers define, evaluate and respond to peer exclusion. The project will (1) describe teachers’ perspectives (definitions, evaluations, and responses) and the links between them and (2) explain individual differences in perspectives using a variety of individual and school factors. Data will be collected using a cross-sectional online survey composed of valid and reliable self-report and hypothetical-situation instruments. To achieve a high level of generalizability, we will involve approximately 1000 teachers from a representative sample of 3.5% of schools providing education to adolescents aged 11-15 in the Czech Republic. The project outcomes will be presented in at least three high-quality impact factor articles.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AN - Psychologie
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt přispěl k poznání o postojích učitelům k šikaně, zejména šikaně vyčleňováním. V projektu byla sbírána kvalitativní i kvantitativní data, která se vhodným způsobem doplňovala. V neposlední řadě má projekt přesahy směrem k přípravě, vzdělávání a profesní podpoře učitelů. Výstupy projektu jsou naplněny.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2018
Ukončení řešení
31. 12. 2021
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2021
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP22-GA0-GA-U
Datum dodání záznamu
29. 6. 2022
Finance
Celkové uznané náklady
3 519 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 519 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč