Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pohled učitelů na vrstevnickou exkluzi mezi adolescenty

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 22 (SGA0201800001)

  • Hlavní účastníci

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    18-09443S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Teachers' perspectives on peer exclusion among adolescents

  • Anotace anglicky

    The project focuses on harmful peer exclusion that meets the criteria for bullying. Building on existing knowledge on adolescent peer exclusion and teachers’ perspectives on bullying, we will innovatively examine teachers’ perspectives on exclusion among adolescents aged 11-15 years. The project uses quantitative and qualitative approaches and aims to elucidate how teachers define, evaluate and respond to peer exclusion. The project will (1) describe teachers’ perspectives (definitions, evaluations, and responses) and the links between them and (2) explain individual differences in perspectives using a variety of individual and school factors. Data will be collected using a cross-sectional online survey composed of valid and reliable self-report and hypothetical-situation instruments. To achieve a high level of generalizability, we will involve approximately 1000 teachers from a representative sample of 3.5% of schools providing education to adolescents aged 11-15 in the Czech Republic. The project outcomes will be presented in at least three high-quality impact factor articles.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AN - Psychologie

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Projekt přispěl k poznání o postojích učitelům k šikaně, zejména šikaně vyčleňováním. V projektu byla sbírána kvalitativní i kvantitativní data, která se vhodným způsobem doplňovala. V neposlední řadě má projekt přesahy směrem k přípravě, vzdělávání a profesní podpoře učitelů. Výstupy projektu jsou naplněny.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2018

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2021

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2021

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP22-GA0-GA-U

  • Datum dodání záznamu

    29. 6. 2022

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 519 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 519 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč