Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Eticko-psychologické faktory šikany a jejího zvládání na základní škole

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Akademie věd České republiky

  • Program

    Granty výrazně badatelského charakteru zaměřené na oblast výzkumu rozvíjeného v současné době zejména v AV ČR

  • Veřejná soutěž

    Výzkumné granty 8 (SAV02008-A)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    IAA700250801

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Ethical-psychological factors of bullying and coping with it in the primary school

  • Anotace anglicky

    The project aims at an analysis of bullying - particularly of its ethical aspect. Our starting point will be social-cognitive theory. We will explore how bullying is understood by children, how they react upon it, especially intra-psychically, how they evaluate personality, behavior and attributed motives of the bullies, victims, and their defenders. Main part of the research will proceed in the 5th and 6th grades when children already are capable of relatively mature reasoning and, at the same time, itis relatively easy to identify aggressors and victims. Here we can link to previous research of Prof. Říčan. Level of bullying in classes will be measured via internationally standard method (Olweus). Peer nomination will be applied to identify bulliesand victims. Understanding of bullying and emotional reactions to it will be explored by means of questionnaires and a semi-projective method. Focus will be, among others, upon gender aspect and differences in forementioned variables.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    U agresorů, obětí a jejich ochránců byl empiricky prokázán odlišný způsob morálně-kognitivního hodnocení modelové situace školní šikany pomocí dětmi užívaných pojmů. V konkrétním situačním kontextu projevovali agresoři větší toleranci k šikaně

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2008

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2010

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    9. 3. 2010

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP11-AV0-IA-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2013

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 583 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 583 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč