Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Následky šikany: Jak charakteristiky školních tříd zmírňují psychické potíže spojené s viktimizací

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202300001

  • Hlavní účastníci

    Psychologický ústav AV ČR, v. v. i.

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    23-06289S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Consequences of bullying: How classroom characteristics weaken the psychological problems associated with victimization

  • Anotace anglicky

    One of the key challenges arising from the past decade of bullying research is to clarify how classroom context exacerbates or reduces the negative consequences of being bullied. Based on the state-of-the-art theoretical model, the project focuses on the context of complex links between victimization and psychological problems (depressive symptoms, anxiety, and low self-esteem) in early adolescence. Its main goal is (1) to test whether relevant classroom characteristics (classroom average levels of victimization, inclusive norms, and low moral disengagement) weaken the associations between victimization and psychological problems and (2) to verify individual mediators (friendships and causal attributions) that can account for these protective effects. The sample will include approximately 110 classrooms of 6th and 7th grade students who will be assessed at 3 time points within a single school year. The rich longitudinal data will be analyzed primarily using mixed effects SEM. The findings will be published in 5 studies and will inform anti-bullying efforts and teacher education.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AN - Psychologie

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2023

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2025

  • Poslední stav řešení

    B - Běžící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 5. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    19. 2. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 268 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    5 268 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč