Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Kdo vzdělává budoucí učitele geografie? Sociální reprezentace učitelů a učitelství v učitelské přípravě

Cíle projektu

Univerzitní příprava učitelů ovlivňuje, jak budou studenti učitelství úspěšní ve své školní praxi. Klíčovou roli v přípravě učitelů mají vzdělavatelé učitelů a prostředí univerzitních pracovišť. V navrhovaném projektu se zaměřujeme na představy vzdělavatelů učitelů o učitelích a vyučování. Opíráme se o dvě základní teorie: teorie sociálních reprezentací a teorii sociální konstrukce reality. Pracujeme v rámci tří pracovních balíčků se třemi výzkumnými otázkami: (1) Jaké sociální reprezentace učitelů a učitelství mají vzdělavatelé učitelů na pracovištích připravujících učitele zeměpisu? (2) Jaké sociální reprezentace učitelů a učitelství jsou prezentovány v artefaktech na pracovištích připravujících učitele zeměpisu? (3) Jakou rozmanitost v sociálních reprezentacích učitelů a učitelství tvoří historický a kulturní kontext pracoviště? K zodpovězení otázek využíváme rozhovory, pozorování a analýzu artefaktů získané na vybraných univerzitních pracovištích připravujících učitele geografie v Česku. Výstupem jsou tři studie vydané v zahraničních časopisech (2Jimp a 1Jsc).

Klíčová slova

teacher educationistssocial representationsteachersteachinginitial teacher education

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202300001

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    23-05562S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Who teaches future geography teachers? Social representations of teachers and teaching in initial teacher education

  • Anotace anglicky

    The initial teacher education (ITE) determines how the graduates succeed in their school practice. Therefore, teacher educationists and the social space of departments play crucial a role. In the proposed project we investigate geography teacher educationists and their images of teachers and teaching. We draw on two theories: social representations theory and social construction of reality theory. We operate with 3 work packages concerning three research questions: What is the content and structure of the social representations of teachers and teaching held by teacher educationists? (WP1); What are the social representations of teachers and teaching represented by the departmental artefacts? (WP2); What is the variation and diversity of social representations of teachers and teaching in individual departments' historical and cultural context? (WP3). We will conduct interviews, on-site observations and artefact analysis at geography departments in Czechia. Three journal articles are the main outcomes of the project (2Jimp a 1Jsc).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2023

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2025

  • Poslední stav řešení

    K - Končící víceletý projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    29. 2. 2024

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP25-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    21. 2. 2025

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 688 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 688 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

3 688 tis. Kč

Statní podpora

3 688 tis. Kč

100%


Poskytovatel

Grantová agentura České republiky

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Doba řešení

01. 01. 2023 - 31. 12. 2025