Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-20049S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Acquisition of tacit knowledge of student teachers during their teaching practice

  • Anotace anglicky

    The project is based on the assumption that tacit knowledge involves two basic components: cognitive (mental picture of activity) and non-cognitive (motivation to work). They derive from the student’s subjective theory of teaching and the student teacher acquires them during teaching practice by resolving practical situations. The process of acquiring tacit knowledge facilitates both student self-reflection and also the sharing of their experiences with experienced teachers. The project aims to find out: 1) how the basic elements of tacit knowledge work: cognitive (mental picture of activity) and non-cognitive (motivation to work); 2) how the process of acquiring tacit knowledge affects the student's subjective approach to teaching, the nature of pedagogical situations encountered by students during their teaching practice and cooperation (sharing) of students with a teacher trainer. The main expected outcome of the project will be a model of the acquisition of tacit knowledge by student teachers shaped during their teaching practice.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Postup řešení i plánované výsledky odpovídají záměrům. Přínos projektu spočívá ve vymezení nových epistemologických východisek zkoumání tacitních znalostí studentů učitelství a jejich empirickém uplatnění. Výsledky mohou být využity ve vzdělávání učitelů. Plánované publikační výsledky byly naplněny. Nebyly shledány žádné nedostatky.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    5. 12. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    4 514 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 514 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč