Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-20049S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Acquisition of tacit knowledge of student teachers during their teaching practice
Anotace anglicky
The project is based on the assumption that tacit knowledge involves two basic components: cognitive (mental picture of activity) and non-cognitive (motivation to work). They derive from the student’s subjective theory of teaching and the student teacher acquires them during teaching practice by resolving practical situations. The process of acquiring tacit knowledge facilitates both student self-reflection and also the sharing of their experiences with experienced teachers. The project aims to find out: 1) how the basic elements of tacit knowledge work: cognitive (mental picture of activity) and non-cognitive (motivation to work); 2) how the process of acquiring tacit knowledge affects the student's subjective approach to teaching, the nature of pedagogical situations encountered by students during their teaching practice and cooperation (sharing) of students with a teacher trainer. The main expected outcome of the project will be a model of the acquisition of tacit knowledge by student teachers shaped during their teaching practice.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Postup řešení i plánované výsledky odpovídají záměrům. Přínos projektu spočívá ve vymezení nových epistemologických východisek zkoumání tacitních znalostí studentů učitelství a jejich empirickém uplatnění. Výsledky mohou být využity ve vzdělávání učitelů. Plánované publikační výsledky byly naplněny. Nebyly shledány žádné nedostatky.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
5. 12. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
4 514 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
4 514 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč