Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
13-21961S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language)
Anotace anglicky
The project draws on current debates of teacher professionalization and quality in education and aims to research a relatively new concept of teachers´ professional vision. Professional vision, linked to professional knowledge and professional action offers a possibility to re-conceptualize teacher professionalism. It has two components – noticing (what teachers attend to) and knowledge-based reasoning (process of making sense of a situation). In the project, we focus on teachers of English as a foreign language (EFL) and aim to (1) describe the nature of professional vision of EFL teachers; (2) explore the influence of participation in a videoclub (collaborative video-based analysis) on teachers´ professional vision and explore its acceptance among participating teachers, (3) explore the relationship between professional vision, professional knowledge, and professional action. Research methods including qualitative content analysis of teachers´ comments on video sequences and of teachers´ self-reports, acceptance questionnaire, and video study will be used to achieve the aims.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Přínos projektu pro rozvoj pedagogických věd je významný, a to nejen v českém kontextu. Zřejmé jsou i aplikační možnosti uplatnění získaných poznatků ve vzdělávání učitelů. Publikační plán je nejen splněn, ale i překročen (2 kvalitní výsledky C). Postup i hospodaření s prostředky odpovídá potřebám projektu.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 2. 2013
Ukončení řešení
24. 11. 2016
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP17-GA0-GA-U/03:1
Datum dodání záznamu
28. 6. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
2 727 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 727 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč