Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Profesní vidění a jeho rozvíjení prostřednictvím analýzy založené na videu (z pohledu učitelů angličtiny jako cizího jazyka)

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-21961S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Exploring professional vision and its development through video-based analysis (from the perspective of teachers of English as a foreign language)

  • Anotace anglicky

    The project draws on current debates of teacher professionalization and quality in education and aims to research a relatively new concept of teachers´ professional vision. Professional vision, linked to professional knowledge and professional action offers a possibility to re-conceptualize teacher professionalism. It has two components – noticing (what teachers attend to) and knowledge-based reasoning (process of making sense of a situation). In the project, we focus on teachers of English as a foreign language (EFL) and aim to (1) describe the nature of professional vision of EFL teachers; (2) explore the influence of participation in a videoclub (collaborative video-based analysis) on teachers´ professional vision and explore its acceptance among participating teachers, (3) explore the relationship between professional vision, professional knowledge, and professional action. Research methods including qualitative content analysis of teachers´ comments on video sequences and of teachers´ self-reports, acceptance questionnaire, and video study will be used to achieve the aims.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Přínos projektu pro rozvoj pedagogických věd je významný, a to nejen v českém kontextu. Zřejmé jsou i aplikační možnosti uplatnění získaných poznatků ve vzdělávání učitelů. Publikační plán je nejen splněn, ale i překročen (2 kvalitní výsledky C). Postup i hospodaření s prostředky odpovídá potřebám projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    24. 11. 2016

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    1. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP17-GA0-GA-U/03:1

  • Datum dodání záznamu

    28. 6. 2017

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 727 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 727 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč