Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    15-12956S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    How context matters: objective determinants of novice teachers´ socialisation

  • Anotace anglicky

    Professional induction is considered to be the crucial phase of teacher professional development as it has long-term implications for job satisfaction and career length of teachers.The need for exploration and in-depth analyses of the professional initiation processes in the contemporary Czech setting is obvious. The proposed project adopts a socio-pedagogic perspective and focuses on the processes of novice teachers´ socialisation and its objective determinants. The findings should contribute to the current state-of-the-art in the theory of the teaching profession, namely shed more light on the processes and conditions of teacher professional development. They may help reduce the attrition rate of novice teachers, and they will also be informative for the first phase of teacher professional development, professional adaptation, which is incorporated in the proposal of the career system for teachers in the Czech Republic. The outcomes include a monograph or a monothematic issue of a scientific journal, other articles in scientific journals, and presentations at conferences.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hlavním přínosem projektu je identifikace determinant profesní socializace začínajících učitelů a prediktorů rozhodnutí začínajících učitelů ve škole zůstat či učitelskou profesi opustit. Projekt byl řešen v souladu s plánem, cíle a publikační výstupy projektu byly splněny. Výstupy projektu mají mezinárodní dopad.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2015

  • Ukončení řešení

    29. 11. 2019

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    5. 4. 2017

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    2. 7. 2020

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 178 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 178 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč