Jaký význam má kontext: objektivní determinanty socializace začínajících učitelů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
15-12956S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
How context matters: objective determinants of novice teachers´ socialisation
Anotace anglicky
Professional induction is considered to be the crucial phase of teacher professional development as it has long-term implications for job satisfaction and career length of teachers.The need for exploration and in-depth analyses of the professional initiation processes in the contemporary Czech setting is obvious. The proposed project adopts a socio-pedagogic perspective and focuses on the processes of novice teachers´ socialisation and its objective determinants. The findings should contribute to the current state-of-the-art in the theory of the teaching profession, namely shed more light on the processes and conditions of teacher professional development. They may help reduce the attrition rate of novice teachers, and they will also be informative for the first phase of teacher professional development, professional adaptation, which is incorporated in the proposal of the career system for teachers in the Czech Republic. The outcomes include a monograph or a monothematic issue of a scientific journal, other articles in scientific journals, and presentations at conferences.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavním přínosem projektu je identifikace determinant profesní socializace začínajících učitelů a prediktorů rozhodnutí začínajících učitelů ve škole zůstat či učitelskou profesi opustit. Projekt byl řešen v souladu s plánem, cíle a publikační výstupy projektu byly splněny. Výstupy projektu mají mezinárodní dopad.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2015
Ukončení řešení
29. 11. 2019
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
5. 4. 2017
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
2. 7. 2020
Finance
Celkové uznané náklady
3 178 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
3 178 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč