Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 18 (SGA0201400001)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
14-06480S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Producing pedagogical knowledge for improvement: altering teaching situations for the better
Anotace anglicky
The project responds to the existing gap in pedagogical knowledge caused by the lack of knowledge for change and knowledge for improvement that is essential for dealing with problems in school education. The project is in line with the content-based approach to studying teaching and learning processes. It tries to produce pedagogical knowledge for improvement by identifying, analysing, assessing, and suggesting alterations to teaching situations relevant for productive culture of teaching and learning across school subjects (languages, maths, science, social science, and aesthetics), and generalising the findings across the teaching situations and inferring indicators of instructional quality. The aims will be realised within professional communities consisting of experienced teachers and researchers. Within the communities, video sequences of teaching situations from real lessons (realized video studies) will be embedded into an e-learning environment and worked on as a case study using the AAA method (annotating, analysing, altering).
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Za hlavní přínos projektu lze považovat vytvoření teoreticky zdůvodněného modelu pro výzkum didaktické kvality výuky a ukotvení konceptu didaktického vědění v českém prostředí. Projekt byl řešen v souladu s plánem, cíle projektu byly splněny.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2014
Ukončení řešení
5. 1. 2018
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
12. 4. 2016
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
12. 6. 2019
Finance
Celkové uznané náklady
2 960 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 960 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč