Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Utváření didaktického vědění pro zlepšení: rozvíjení kvality výuky

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 18 (SGA0201400001)

  • Hlavní účastníci

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    14-06480S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Producing pedagogical knowledge for improvement: altering teaching situations for the better

  • Anotace anglicky

    The project responds to the existing gap in pedagogical knowledge caused by the lack of knowledge for change and knowledge for improvement that is essential for dealing with problems in school education. The project is in line with the content-based approach to studying teaching and learning processes. It tries to produce pedagogical knowledge for improvement by identifying, analysing, assessing, and suggesting alterations to teaching situations relevant for productive culture of teaching and learning across school subjects (languages, maths, science, social science, and aesthetics), and generalising the findings across the teaching situations and inferring indicators of instructional quality. The aims will be realised within professional communities consisting of experienced teachers and researchers. Within the communities, video sequences of teaching situations from real lessons (realized video studies) will be embedded into an e-learning environment and worked on as a case study using the AAA method (annotating, analysing, altering).

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Za hlavní přínos projektu lze považovat vytvoření teoreticky zdůvodněného modelu pro výzkum didaktické kvality výuky a ukotvení konceptu didaktického vědění v českém prostředí. Projekt byl řešen v souladu s plánem, cíle projektu byly splněny.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2014

  • Ukončení řešení

    5. 1. 2018

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    12. 4. 2016

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP19-GA0-GA-U/01:1

  • Datum dodání záznamu

    12. 6. 2019

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 960 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 960 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč