Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 12 (SGA02012GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    P407-12-P059

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Opportunities to develop problem solving competence in textbooks and in the classroom

  • Anotace anglicky

    Ongoing educational reforms in the Czech Republic strive to introduce new culture of learning and instruction. Together with new culture of learning and instruction, new theoretical concepts are introduced, such as key competencies, which represent the highest aim of education in many educational systems around the world, including the Czech Republic. There is a lack of data that could provide a comprehensive picture of the curriculum materials as well as schooling processes as they occur in schools andclassrooms and that could provide us with information about the implementation of educational reform. We suppose that questions and tasks can be the most influential and approachable features in the process of implementing new ideas, aims and objectives. In the proposed research, we focus on problem solving competence, as an example of a key competence. The purpose of the research is to examine and describe the nature and qualities of questions and tasks in geography textbooks and instruction with regard to the development of problem solving competence.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Řešení projektu postupovalo podle projektové žádosti. Cíle projektu (zejména "vyvinout spolehlivý systém kategorií pro hodnocení učebnic a výuky s ohledem na rozvíjení kompetence řešení problémů" a empiricky jej ověřit) a zamýšlené publikační výstupy by?

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2012

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2014

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    31. 3. 2014

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP15-GA0-GP-U/02:2

  • Datum dodání záznamu

    6. 5. 2016

Finance

  • Celkové uznané náklady

    1 362 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 362 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč