Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 12 (SGA02012GA1PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-P059
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Opportunities to develop problem solving competence in textbooks and in the classroom
Anotace anglicky
Ongoing educational reforms in the Czech Republic strive to introduce new culture of learning and instruction. Together with new culture of learning and instruction, new theoretical concepts are introduced, such as key competencies, which represent the highest aim of education in many educational systems around the world, including the Czech Republic. There is a lack of data that could provide a comprehensive picture of the curriculum materials as well as schooling processes as they occur in schools andclassrooms and that could provide us with information about the implementation of educational reform. We suppose that questions and tasks can be the most influential and approachable features in the process of implementing new ideas, aims and objectives. In the proposed research, we focus on problem solving competence, as an example of a key competence. The purpose of the research is to examine and describe the nature and qualities of questions and tasks in geography textbooks and instruction with regard to the development of problem solving competence.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Řešení projektu postupovalo podle projektové žádosti. Cíle projektu (zejména "vyvinout spolehlivý systém kategorií pro hodnocení učebnic a výuky s ohledem na rozvíjení kompetence řešení problémů" a empiricky jej ověřit) a zamýšlené publikační výstupy by?
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
31. 12. 2014
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
31. 3. 2014
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP15-GA0-GP-U/02:2
Datum dodání záznamu
6. 5. 2016
Finance
Celkové uznané náklady
1 362 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 362 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč