Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
RS99007

Výuka cizích jazyků na prahu nového století I.

Cíle projektu

Projekt analyzuje klíčové problémy současné teorie a praxe vyučování-učení cizím jazykům. V úvodní teoretické části pojedná o významu lingvistiky pro didaktiku cizích jazyků, zejména pak o pojetí disciplíny jako aplikované lingvistiky v jistém smyslu. Vevlastní práci bude podán výklad o psychologických základech didaktiky cizích jazyků, zejména o interferenci, kompetencích uživatelů jazyka, úrovních osvojení jazyka, o experimentu jako výzkumné metodě a autonomním učení jako moderní podobě sebevzdělá-vání. Dále se práce bude zabývat obecně didaktickými základy didaktiky cizích jazyků, o osnovách (kurikulích), metodách výuky, zásadách, cvičeních, textech, učebnicích, efektivnosti jazykové výuky, kvalifikací učitelů a hlavními faktory vyučování-učení cizím jazykům. Součástí práce bude i rozbor problémů humanizace cizojazyčného vyučování-učení, interkulturní a multikulturní výchovy prostřednictvím cizího jazyka jako příspěvku k mezinárodní integraci.

Klíčová slova

Teaching and learning foreign languagesthe importance of linguisticspsychological backgroung of

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Resortní výzkum Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy

  • Veřejná soutěž

  • Hlavní účastníci

    Ostravská univerzita

  • Druh soutěže

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Foreign Language Teaching at the beginning of new century I

  • Anotace anglicky

    Opening, theoretical part analyses the importance of linguistics for methodology of foreign language teaching, especially as applied linguistics. In primary part is analysed the psychological background of theory and practice of teaching foreign langua-ges, levels of language acquisition, experiment as a research method and autonomous learning as a modern method of self-teaching. Project will also engage common pedagogical background of methodology of teaching foreign languages, curricula contemporaryteaching methods, principles, exercises, texts, textbooks, effectiveness of language teaching from the point of view of material and temporal costs, teacher education and main factors of teaching and learning foreign languages. Part of project is explaining the problems of humanisation of foreign language teaching, the importance of inter- and multicultural education by foreign language teaching as a factor of international integration.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
    60201 - General language studies
    60202 - Specific languages
    60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Závěrečná zpráva

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 1999

  • Ukončení řešení

    1. 1. 1999

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2000/MSM/MSM0RS/U/2:1

  • Datum dodání záznamu

Finance

  • Celkové uznané náklady

    140 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    140 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč

Uznané náklady

140 tis. Kč

Statní podpora

140 tis. Kč

0%


Poskytovatel

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 01. 1999 - 01. 01. 1999