Proměny ve vyučování českému jazyku na středních školách v letech 1918 - 1989
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Postdoktorandské granty
Veřejná soutěž
Postdoktorandské granty 6 (SGA02006GA1PD)
Hlavní účastníci
—
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
406/06/P314
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Changes in Teaching the Czech Language at Secondary Schools in 1918 - 1989
Anotace anglicky
The Project is intended to offer a historical view contributing to the current discussions as to the native language teaching at the secondary schools. The search of optimum shapes of education should make good use of historical experience, and thereforethe objective of the project is constituted by an analysis of the teaching process in the past, particularly during the years 1918 - 1989. The cardinal research problem is to specify the way in which, during the period concerned, impacts coming from outside the school were reflected in the content of teaching, what benefits and what undesirable effects were brought by the teaching methods applied and the forms of work organization, how the changing personality of the teacher was reflected in teaching during the period studied. It is an urgent task to rediscover the links to the pre-war period, which were disregarded after the year 1948 by didactics, deliberately in many cases. The crucial point for the solution of the problems mentioned
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
AI - Jazykověda
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Hlavním cílem projektu byla analýza vyučování českému jazyku na středních školách v letech 1918-1989 a zevrubná charakteristika pojetí jazykové složky vyučovacího předmětu. Tohoto cíle se podařilo dosáhnout. Byly identifikovány hlavní progresivní, ale i
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2006
Ukončení řešení
31. 12. 2008
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
25. 4. 2008
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP09-GA0-GP-U/03:3
Datum dodání záznamu
22. 1. 2015
Finance
Celkové uznané náklady
660 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
660 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč