Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Proměny ve vyučování českému jazyku na středních školách v letech 1918 - 1989

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Postdoktorandské granty

  • Veřejná soutěž

    Postdoktorandské granty 6 (SGA02006GA1PD)

  • Hlavní účastníci

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    406/06/P314

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Changes in Teaching the Czech Language at Secondary Schools in 1918 - 1989

  • Anotace anglicky

    The Project is intended to offer a historical view contributing to the current discussions as to the native language teaching at the secondary schools. The search of optimum shapes of education should make good use of historical experience, and thereforethe objective of the project is constituted by an analysis of the teaching process in the past, particularly during the years 1918 - 1989. The cardinal research problem is to specify the way in which, during the period concerned, impacts coming from outside the school were reflected in the content of teaching, what benefits and what undesirable effects were brought by the teaching methods applied and the forms of work organization, how the changing personality of the teacher was reflected in teaching during the period studied. It is an urgent task to rediscover the links to the pre-war period, which were disregarded after the year 1948 by didactics, deliberately in many cases. The crucial point for the solution of the problems mentioned

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

    AI - Jazykověda

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>60201 - General language studies<br>60202 - Specific languages<br>60203 - Linguistics

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Hlavním cílem projektu byla analýza vyučování českému jazyku na středních školách v letech 1918-1989 a zevrubná charakteristika pojetí jazykové složky vyučovacího předmětu. Tohoto cíle se podařilo dosáhnout. Byly identifikovány hlavní progresivní, ale i

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2006

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2008

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    25. 4. 2008

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP09-GA0-GP-U/03:3

  • Datum dodání záznamu

    22. 1. 2015

Finance

  • Celkové uznané náklady

    660 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    660 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč