Různé podoby jazyka a jejich vliv na formování poznávacích procesů
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Language Forms and Their Impact on the Cognitive Processes Devepopment
Anotace anglicky
The research project is aimed at the study of qualitative aspects of CLIL (Content and Language Integrated Learning). CLIL lies on the boundary between research in mathematics education, applied linguistics, and psychology. It is an innovative approach to learning representing a new trend in education. The research will focus on the influence of learning in a foreign language on the development of cognitive processes, especially with regards to (a) diagnostics of possible emotional barriers related to the use of CLIL and their analysis, (b) the study of changes in teachers and students' competences in CLIL, (c) the proposal of suitable teaching strategies, and their trying and testing. Attention will be paid to the interaction of the three languages: Czech as the mother tongue (L1), English as a foreign language (L2) and the language of mathematics (L3). From the psychological point of view, two levels of knowledge can be exemplified in the project: On a more general level, our knowledge of the way
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Projekt byl součástí dlouhodobého výzkumu aspektů výuky v cizím jazyce pro různý věk žáků, na různých stupních a typech škol. Předmětem zkoumání byl vztah mezi komunikací a rozvojem myšlení. Získané výsledky ovlivnily poznání v oblasti didaktiky cizích j
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2002
Ukončení řešení
1. 1. 2004
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7
Datum dodání záznamu
2. 6. 2008
Finance
Celkové uznané náklady
1 980 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 166 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
814 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč