Strategie učení se cizímu jazyku a výsledky vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
Standardní projekty 15 (SGA02012GA-ST)
Hlavní účastníci
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
P407-12-0432
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Foreign Language Learning Strategies and Achievement: Analysis of Strategy Clusters and Sequences
Anotace anglicky
The project is based on an analysis of problems of foreign language learning and instruction in the Czech Republic. Many pupils do not reach the expected language level even after many years of learning. The reason is not only the quality of instruction but also the learning strategies of pupils. More than two thirds of pupils reported not to be sure how to learn, and showed deficiency in learning skills and strategy use. The project is based on the current state of art of learning strategies which shows that strategies do not exist separately but in sequences and clusters that have to be described and analysed in terms of their orchestration and quality of use. The aim of the project is 1) to introduce the concept of strategy sequences and clusters as theoretical construct, 2) to find out the typical sequences and clusters of foreign language learning strategies and their relation to achievement in language situations and tasks, 3) to specify the relation of strategies and achievement in foreign language at the end of lower secondary (i.e. compulsory) education.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Zhodnocení výsledků projektu
Přínos projektu pro rozvoj pedagogických věd je významný, postup výzkumu i financování jsou přijatelné. Byla vydána a i dodatečně předložena shrnující monografie: publikační výstupy projektu tak plně odpovídá původnímu plánu. Výsledky výzkumu jsou nadále využívány a prezentovány.
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2012
Ukončení řešení
7. 12. 2015
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
1. 4. 2015
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP16-GA0-GA-U/01:1
Datum dodání záznamu
25. 9. 2017
Finance
Celkové uznané náklady
2 167 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
2 167 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč