Analýza determinantů sebehodnocení znalostí anglického jazyka a motivace k učení se anglickému jazyku u českých žáků nižšího sekundárního stupně
Veřejná podpora
Poskytovatel
Grantová agentura České republiky
Program
Standardní projekty
Veřejná soutěž
SGA0202000001
Hlavní účastníci
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
20-05484S
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Analyzing the determinants of self-reported English language knowledge and motivation for English language learning in Czech lower secondary students
Anotace anglicky
Current research on English as a foreign language (EFL) learning frequently uses self-report data to measure both students’ perceived language skills and their motivation. It has been shown, however, that the accuracy of self-reported data can be hindered by differences in respondents’ scale usage. In this project, we study the differences in Czech lower-secondary students’ scale usage in regard to their perceived EFL knowledge and skills and their motivation for learning EFL, in a large-scale questionnaire survey. Furthermore, we study the relationship of these concepts to school, family, peer, and individual factors and we explore how these relationships can be affected by differences in scale usage. We also aim to address the gap in research concerning the paradoxical negative relationship between self-reported student motivation for learning and results in achievement tests and examine them in the context of EFL research. The outcomes of the project include studies in impact factor journals, a Scopus-indexed journal, and other peer-reviewed journals.
Vědní obory
Kategorie VaV
ZV - Základní výzkum
OECD FORD - hlavní obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - vedlejší obor
—
OECD FORD - další vedlejší obor
—
CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)
AM - Pedagogika a školství
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2020
Ukončení řešení
31. 12. 2022
Poslední stav řešení
—
Poslední uvolnění podpory
12. 4. 2022
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP23-GA0-GA-R
Datum dodání záznamu
26. 6. 2023
Finance
Celkové uznané náklady
6 017 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
6 017 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
0 tis. Kč