Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Heterogenita ve způsobu odpovídaní v dotazníkových šetřeních napříč různými zeměmi, školami a skupinami studentů

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    SGA0202100005

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    21-09064S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Heterogeneity in reporting behavior on surveys among different countries, schools and groups of students

  • Anotace anglicky

    International large-scale assessment studies collect valuable data on students’ attitudes, beliefs, and learning experiences using questionnaire items with rating scales. However, such data are prone to inaccuracies due to the differences in students’ reporting behavior. In this project, we use a variety of methodological approaches capturing response scale usage (e.g. two students with the same actual level of a concept assessing themselves on a scale differently) and survey effort (different amounts of effort expended by students while responding to questionnaire items). We investigate the differences in reporting behavior between diverse groups of students and how their reporting behavior differs across different years. We also explore how the approaches are mutually related and how they can explain the anomalous country-level negative relationships between, for example, students’ self-reported attitudes and student achievement, as discussed in the literature. The project’s outcomes include studies in impact factor journals and a peer-reviewed journal.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - vedlejší obor

  • OECD FORD - další vedlejší obor

  • CEP - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    AM - Pedagogika a školství

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2021

  • Ukončení řešení

    31. 12. 2023

  • Poslední stav řešení

  • Poslední uvolnění podpory

    10. 3. 2023

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP24-GA0-GA-R

  • Datum dodání záznamu

    21. 5. 2024

Finance

  • Celkové uznané náklady

    3 795 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    3 795 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč