Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
TL03000322

Ověření metodiky čtení Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií

Cíle projektu

Ověřit účinnost metodiky Sfumato pro nácvik čtení u žáků s dyslexií. U nich se vytvoří nový čtecí návyk dle jejich vlastní potřeby (individualizace). Účinnost Sfumata budeme posuzovat dle závisle proměnných, které rozdělíme na proměnné čtenářské (plynulost, chybovost; porozumění) a nečtenářské (osobnost; sociometrická pozice; rodina; věk; pohlaví; typologie, etiologie a stupeň poruchy [SPU]; komorbidita poruch). Vztah Sfumata (nezávisle proměnná) k těmto proměnným budeme porovnávat s účinky jiných nezávisle proměnných (cvičení probíhající v kontrolní skupině bez aplikace Sfumata). Cíl reedukace chápeme v užším slova smyslu jako zlepšení čtenářských/pravopisných dovedností a v širším slova smyslu jako úspěšnou socializaci. Do závisle proměnných zahrnujeme i osobnostní charakteristiky.

Klíčová slova

dyslexiadiagnosticsreading re-educationremediationinstructional interventionSfumato Reading methodologysystematic synthetic phonicsBlended Reading techniquereading instructionreading literacy

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Technologická agentura ČR

  • Program

    Program na podporu aplikovaného společenskovědního a humanitního výzkumu, experimentálního vývoje a inovací ÉTA

  • Veřejná soutěž

    ÉTA 3 (STA02019TL030)

  • Hlavní účastníci

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    TL03000322 - Smlouva o poskytnutí podpory

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Verification of the efficacy of the Sfumato Reading methodology for helping dyslexic pupils to learn to read

  • Anotace anglicky

    To verify the effectiveness of the Sfumato Reading methodology as a method of reading instruction for dyslexic pupils. The efficacy of the methodology will be assessed using dependent variables divided into 2 categories: reading-related skills (fluency; error rate; comprehension) and non-reading variables (personality; sociometric status; family; age; sex; SpLDs’ typology, aetiology, degree, comorbidity). The relationship between Sfumato and these variables will be compared with the effects of other independent variables (remedial tutorials conducted in the control group). The purpose of the remediation is to improve the reading/writing skills of a dyslexic pupil and, in a broader sense, help her/him to socialize successfully. The dependent variables will include personal characteristics.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    AP - Aplikovaný výzkum

  • OECD FORD - hlavní obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

  • OECD FORD - vedlejší obor

    50103 - Cognitive sciences

  • OECD FORD - další vedlejší obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • CEP - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    AM - Pedagogika a školství
    AN - Psychologie

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Oponentní komise konstatovala, že projekt uspěl dle zadání schváleného návrhu projektu.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 4. 2020

  • Ukončení řešení

    31. 3. 2022

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    28. 2. 2022

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP23-TA0-TL-U

  • Datum dodání záznamu

    30. 6. 2023

Finance

  • Celkové uznané náklady

    5 664 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    4 311 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 173 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

5 664 tis. Kč

Statní podpora

4 311 tis. Kč

76%


Poskytovatel

Technologická agentura ČR

OECD FORD

Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Doba řešení

01. 04. 2020 - 31. 03. 2022