Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Porozumění čtenému - typický vývoj a jeho rizika

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Grantová agentura České republiky

  • Program

    Standardní projekty

  • Veřejná soutěž

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Hlavní účastníci

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

    13-20678S

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Reading comprehension - typical development and its risks

  • Anotace anglicky

    Presented study deals with one of the key reading literacy skills, reading comprehension. This issue is in the present research examined in terms of different paradigms. We focus on the precursors of reading comprehension. In agreement with the foreign approaches we are looking for them among the cognitive and linguistic abilities and skills of children. The aim of the project is to describe the dynamics and variability of the development of reading comprehension of children of normal development, considering internal and external factors. All explored in the Czech language as a language with transparent orthography. Obtained reading comprehension standards will be applied to high-risk groups in terms of literacy: children with learning disabilities, children with specific language impairment, poor readers, children with Asperger syndrome, in order to get to know the specific characteristics and partial problems of reading comprehension. To meet the research aims, battery of tests based on the latest foreign approaches will be designed with the possibility of use for our followers.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

    ZV - Základní výzkum

  • CEP - hlavní obor

    AN - Psychologie

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory <br>(dle <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">převodníku</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Zhodnocení výsledků projektu

    V rámci projektu byly vyvinuty nové výzkumné nástroje a realizován rozsáhlý sběr dat. Projekt přinesl řadu významných výsledků. Publikace překračují původní plán, který však nebyl příliš ambiciózní. Co se týče zahraničních publikací, podařilo se publikovat ve slovenském a polském časopise - v obou případech Jneimp.

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 2. 2013

  • Ukončení řešení

    25. 4. 2017

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

    26. 3. 2015

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP18-GA0-GA-U/02:1

  • Datum dodání záznamu

    4. 5. 2018

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 675 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    2 675 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    0 tis. Kč