Vše
Vše

Co hledáte?

Vše
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”
LS010430

Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ

Cíle projektu

Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní porovnat úroveň čtenářské gramotnosti desetiletých žáků v České republice s úrovní jejich vrstevníků v jiných zemích. V rámci projektu bude rovněž vyvinut ukázkový test a vzdělávací program pro české učitele primární školy.

Klíčová slova

International studyreading literacypurposes for readingliterary experienceacquire and use informationprocesses of comprehensionreading skillsreading habits

Veřejná podpora

  • Poskytovatel

    Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

  • Program

    Projekty pro státní správu

  • Veřejná soutěž

    Projekty pro státní správu (SMSM200131003)

  • Hlavní účastníci

    Ústav pro informace ve vzdělávání

  • Druh soutěže

    VS - Veřejná soutěž

  • Číslo smlouvy

Alternativní jazyk

  • Název projektu anglicky

    Progress in International Reading Literacy Study

  • Anotace anglicky

    The aim of the study realized among children in age 9 to 10 in 40 countries is to investigate children's reading literacy level in an important age when they handled reading technique and start to use reading as a tool for further learning. The projekt will allow to compare the level of reading literacy of the Czech ten-year old students with the level of students in other countries. The demonstration test and the educational program for Czech primary teachers will be also developed.

Vědní obory

  • Kategorie VaV

  • CEP - hlavní obor

    AM - Pedagogika a školství

  • CEP - vedlejší obor

  • CEP - další vedlejší obor

  • OECD FORD - odpovídající obory
    (dle převodníku)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Hodnocení dokončeného projektu

  • Hodnocení poskytovatelem

    N - Nesplněno zadání

  • Zhodnocení výsledků projektu

    Vecně byla, byť se značnými problémy danými postojem vedení ÚIV, splněna ta část projektu, která zajišťovala sběr dat a jejich předání do mezinárodního centra pro zpracování dat. K zpracování národní zprávy na základě mezinárodní nedošlo (posun termínu).

Termíny řešení

  • Zahájení řešení

    1. 1. 2001

  • Ukončení řešení

    1. 1. 2002

  • Poslední stav řešení

    U - Ukončený projekt

  • Poslední uvolnění podpory

Dodání dat do CEP

  • Důvěrnost údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Systémové označení dodávky dat

    CEP/2003/MSM/MSM3LS/U/N/2:1

  • Datum dodání záznamu

    18. 2. 2003

Finance

  • Celkové uznané náklady

    2 829 tis. Kč

  • Výše podpory ze státního rozpočtu

    1 385 tis. Kč

  • Ostatní veřejné zdroje financování

    0 tis. Kč

  • Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.

    1 444 tis. Kč

Základní informace

Uznané náklady

2 829 tis. Kč

Statní podpora

1 385 tis. Kč

48%


Poskytovatel

Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy

CEP

AM - Pedagogika a školství

Doba řešení

01. 01. 2001 - 01. 01. 2002