Výzkum čtenářské gramotnosti u žáků 4. ročníků ZŠ
Cíle projektu
Výzkum je prováděn mezi žáky 4. ročníků ZŠ ve 40 zemích světa a jeho cílem je zjistit úroveň čtenářské gramotnosti žáků v důležitém věku, kdy žáci zvládli techniku čtení a začínají jej používat jako prostředek k dalšímu vzdělávání. Projekt umožní porovnat úroveň čtenářské gramotnosti desetiletých žáků v České republice s úrovní jejich vrstevníků v jiných zemích. V rámci projektu bude rovněž vyvinut ukázkový test a vzdělávací program pro české učitele primární školy.
Klíčová slova
International studyreading literacypurposes for readingliterary experienceacquire and use informationprocesses of comprehensionreading skillsreading habits
Veřejná podpora
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program
Projekty pro státní správu
Veřejná soutěž
Projekty pro státní správu (SMSM200131003)
Hlavní účastníci
Ústav pro informace ve vzdělávání
Druh soutěže
VS - Veřejná soutěž
Číslo smlouvy
—
Alternativní jazyk
Název projektu anglicky
Progress in International Reading Literacy Study
Anotace anglicky
The aim of the study realized among children in age 9 to 10 in 40 countries is to investigate children's reading literacy level in an important age when they handled reading technique and start to use reading as a tool for further learning. The projekt will allow to compare the level of reading literacy of the Czech ten-year old students with the level of students in other countries. The demonstration test and the educational program for Czech primary teachers will be also developed.
Vědní obory
Kategorie VaV
—
CEP - hlavní obor
AM - Pedagogika a školství
CEP - vedlejší obor
—
CEP - další vedlejší obor
—
OECD FORD - odpovídající obory
(dle převodníku)50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Hodnocení dokončeného projektu
Hodnocení poskytovatelem
N - Nesplněno zadání
Zhodnocení výsledků projektu
Vecně byla, byť se značnými problémy danými postojem vedení ÚIV, splněna ta část projektu, která zajišťovala sběr dat a jejich předání do mezinárodního centra pro zpracování dat. K zpracování národní zprávy na základě mezinárodní nedošlo (posun termínu).
Termíny řešení
Zahájení řešení
1. 1. 2001
Ukončení řešení
1. 1. 2002
Poslední stav řešení
U - Ukončený projekt
Poslední uvolnění podpory
—
Dodání dat do CEP
Důvěrnost údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Systémové označení dodávky dat
CEP/2003/MSM/MSM3LS/U/N/2:1
Datum dodání záznamu
18. 2. 2003
Finance
Celkové uznané náklady
2 829 tis. Kč
Výše podpory ze státního rozpočtu
1 385 tis. Kč
Ostatní veřejné zdroje financování
0 tis. Kč
Neveřejné tuz. a zahr. zdroje finan.
1 444 tis. Kč
Základní informace
Uznané náklady
2 829 tis. Kč
Statní podpora
1 385 tis. Kč
48%
Poskytovatel
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
CEP
AM - Pedagogika a školství
Doba řešení
01. 01. 2001 - 01. 01. 2002