Wayside diagnostic of railway vehicles running gear
Project goals
Failures of rail vehicles, which appear during vehicle running, cause a track dynamic and noise loading. Detection of the failures is not easy because a vehicle state is usually monitored stationary. A development of a diagnostic system, which contains measurement, transmission, quantification and visualisation of diagnostic results of running rail vehicles by a device situated on a track, is the aim. The system detects and locates selected failures including their prediction. For this purpose a hardware, which meets operational requirements, will be developed to a data collection. Verification of the functionality of the device and data collection will take place during the project and will be used for the development and debugging of an expert system for the diagnostics of running gears.
Keywords
wayside train monitoring systemvehicle diagnosticvibrationrunning gear
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
2.VS DOPRAVA 2020+ (STA02021CK020)
Main participants
Univerzita Pardubice / Dopravní fakulta Jana Pernera
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
CK02000218 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Wayside diagnostika pojezdu kolejových vozidel
Annotation in Czech
Poruchy v pojezdu kolejových vozidel, které se projevují pouze při jízdě vozidla, způsobují dynamické zatížení tratě a vytváří hlukovou zátěž. Jejich odhalení není jednoduché, jelikož stav vozidel se kontroluje běžně u stojícího vozidla. Cílem je vyvinout diagnostický systém, který zahrnuje měření, přenos, archivaci, kvantifikaci a vizualizaci výsledků diagnostiky jedoucích kolejových vozidel pomocí zařízení na trati. Systém bude vybrané poruchy nejen detekovat a lokalizovat, ale i predikovat. K tomu bude vyvinut hardware pro sběr dat splňující požadavky dané na zařízení v provozu. Ověření funkčnosti zařízení a sběru dat proběhne již během projektu a bude dále využito pro vývoj a ladění expertního systému pro diagnostiku pojezdů vozidel.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - secondary branch
20205 - Automation and control systems
OECD FORD - another secondary branch
20201 - Electrical and electronic engineering
JA - Electronics and optoelectronics
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
JD - Use of computers, robotics and its application
JO - Land transport systems and equipment
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2021
Realization period - end
Jun 30, 2024
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Feb 28, 2023
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP24-TA0-CK-R
Data delivery date
Feb 20, 2024
Finance
Total approved costs
5,754 thou. CZK
Public financial support
3,598 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
2,198 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
5 754 CZK thou.
Public support
3 598 CZK thou.
62%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Transport engineering
Solution period
01. 01. 2021 - 30. 06. 2024