All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Externalities of use of modern technical teaching resources and applications in e-learning as an important part of the undergraduate training of teachers in the Czech Republic and Poland - their differences, risk limits and threats

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

    FP6-2006-Mobility-4

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    RP - Co-financing of EC programme

  • Contract ID

    MSMT-10248/2014

Alternative language

  • Project name in Czech

    Externality užívání moderních technických výukových prostředků a e-aplikací ve vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů v České republice a Polsku ? jejich rozdíly, rizika, limity a hrozby

  • Annotation in Czech

    Provést srovnávací studii úrovně integrace moderních technických výukových prostředků do pregraduální přípravy učitelů v České republice a Polsku. Zjistit rozdíly v přístupu v užívání moderních technických výukových prostředků u začínajících učitelů s České republice a Polsku. Identifikovat, popsat, vytvořit typy začínajících učitelů ve vztahu k moderním technickým výukovým prostředkům (techno-optimista, techno-realista, techno-pesimista). Zjistit soubor tzv. kulturních kompetencí (Piotr Sztompka) potřebných k užívání moderních technických výukových prostředků. Zjistit osobnostní předpoklady (především hodnotové orientace a postoje) k využívání moderních technických výukových prostředků u začínajících učitelů v České republice a Polsku. Zpracování možností další spolupráce ve formě výzkumných týmů, uspořádání workshopů a vědecké spolupráce.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    This project is being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2014

  • Realization period - end

    Dec 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 19, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-MSM-7A-U/02:1

  • Data delivery date

    Oct 12, 2017

Finance

  • Total approved costs

    118 thou. CZK

  • Public financial support

    118 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK