Externalities of use of modern technical teaching resources and applications in e-learning as an important part of the undergraduate training of teachers in the Czech Republic and Poland - their differences, risk limits and threats
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
FP6-2006-Mobility-4
Main participants
Univerzita Palackého v Olomouci / Pedagogická fakulta
Contest type
RP - Co-financing of EC programme
Contract ID
MSMT-10248/2014
Alternative language
Project name in Czech
Externality užívání moderních technických výukových prostředků a e-aplikací ve vzdělávání jako součásti pregraduální přípravy učitelů v České republice a Polsku ? jejich rozdíly, rizika, limity a hrozby
Annotation in Czech
Provést srovnávací studii úrovně integrace moderních technických výukových prostředků do pregraduální přípravy učitelů v České republice a Polsku. Zjistit rozdíly v přístupu v užívání moderních technických výukových prostředků u začínajících učitelů s České republice a Polsku. Identifikovat, popsat, vytvořit typy začínajících učitelů ve vztahu k moderním technickým výukovým prostředkům (techno-optimista, techno-realista, techno-pesimista). Zjistit soubor tzv. kulturních kompetencí (Piotr Sztompka) potřebných k užívání moderních technických výukových prostředků. Zjistit osobnostní předpoklady (především hodnotové orientace a postoje) k využívání moderních technických výukových prostředků u začínajících učitelů v České republice a Polsku. Zpracování možností další spolupráce ve formě výzkumných týmů, uspořádání workshopů a vědecké spolupráce.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AN - Psychology
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
This project is being realized in the framework of the MOBILITY Activity that aims primarily on establishing and strenghtening ties with foreign research institutions. The control of particular outputs is not implemented by the evalution committee, but the correctness of allocated finances and the adequacy of their use are checked.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2014
Realization period - end
Dec 31, 2015
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 19, 2015
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP16-MSM-7A-U/02:1
Data delivery date
Oct 12, 2017
Finance
Total approved costs
118 thou. CZK
Public financial support
118 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK