Combined on-board unit for airless lubrication of the rail head
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
—
Call for proposals
—
Main participants
TRIBOTEC, spol. s r.o.
Contest type
OP - EU Operational Programme
Contract ID
MPO 586603/21/61200/907
Alternative language
Project name in Czech
Sdružená palubní jednotka pro bezvzduchové mazání hlavy kolejnice
Annotation in Czech
Projekt je zaměřen na vývoj prototypu sdružené palubní jednotky kolejových vozidel pro bezvzduchové mazání boku a temene kolejnice. Novost spočívá v absenci energeticky náročného pneum. rozvodu nebo lokálního zdroje tlakového vzduchu. Alternativním řešením na bázi modularity je využití vody pro snížení opotřebení a hluku na temeni kolejnice. Projekt reaguje na poptávku po spolehlivých systémech s malou zástavbou a rostoucí tlak na redukci hluku v obydlených oblastech s ekologickými aspekty.
Scientific branches
R&D category
VV - Exeperimental development
OECD FORD - main branch
20301 - Mechanical engineering
OECD FORD - secondary branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
JO - Land transport systems and equipment<br>JR - Other machinery industry<br>JT - Propulsion, engines and fuels
Solution timeline
Realization period - beginning
Mar 1, 2021
Realization period - end
Feb 14, 2024
Project status
K - Ending multi-year project
Latest support payment
Aug 11, 2021
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP24-MPO-EG-R
Data delivery date
Jun 3, 2024
Finance
Total approved costs
12,854 thou. CZK
Public financial support
0 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
3,975 thou. CZK