All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Power in the classes taught by student teachers

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 17 (SGA0201300005)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    13-24456S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Moc ve školních třídách studentů učitelství

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je v komplexní podobě popsat, jak je při výukové interakci vyjednávána, uplatňována a percipována moc mezi studenty učitelství a jejich žáky ve vyučování na 2. stupni české základní školy, kteří se spolu setkávají v průběhu dlouhodobé pedagogické praxe (tzn. v průběhu jednoho školního pololetí). Dílčí cíle projektu jsou následující: (1) etablovat koncept moci v českém odborném pedagogickém prostředí; (2) realizovat výzkumné šetření v tzv. smíšeném designu, jehož součástí bude: (a) kvalitativní výzkumné šetření blížící se na téma orientovanému etnografickému výzkumu, jehož cílem bude popsat tématikou moci rámovaná kulturní specifika školní třídy, v níž se setkávají studenti učitelství a jejich žáci; (b) kvantitativní výzkumné šetření realizované za účelem zjištění distribuování moci ve školní třídě ze strany studentů učitelství i žáků, jehož základem bude adaptace dotazníku percipované moci studentů učitelství a jejich žáků (vždy oběma stranami); (3) přispět k teorii smíšeného designu výzkumu.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The research project helped to establish the concept of power in the Czech educational discourse and contributed to the research findings in this area. The aims of the project were reached and fulfilled with the final monograph, theoretical and empirical studies, and presentations and workshops. All changes were explained. The project was solved according to proposal plan.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2013

  • Realization period - end

    Dec 31, 2015

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2015

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP16-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Sep 25, 2017

Finance

  • Total approved costs

    2,701 thou. CZK

  • Public financial support

    2,701 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK