All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Leaders and architects of educational sciences and their conceptions of university teaching

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 20 (SGA0201600001)

  • Main participants

    Univerzita Palackého v Olomouci / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    16-24879S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Vůdci a architekti věd o výchově a jejich pojetí vyučování na univerzitách

  • Annotation in Czech

    Projekt se zaměřuje na zjišťování pojetí vyučování v kontextu univerzitní výuky z pohledů vůdců (renomovaných akademiků, kteří dosud významně rozvíjeli vědní poznání) a architektů (akademiků navrhujícími budoucí trendy skrze participaci na pokročilé vysokoškolské výuce v DSP) věd o výchově (tj. pedagogiky, andragogiky/vzdělávání dospělých, speciální pedagogiky) v České republice ve dvou rozměrech. První interpretuje změny pojetí vyučování v kontextu univerzitní výuky ze strany lídrů věd o výchově v průběhu posledních 25 let v souvislosti se změnami české společnosti po roce 1989. Druhá je zaměřena na identifikaci možných budoucích trendů v pojetí vyučování v kontextu univerzitní výuky z pohledu architektů věd o výchově. Projekt se opře o poznatky získané narativními metodami, diskursivně-historickým přístupem a delfskou metodu. Projekt tak zachytí „téměř neviditelnou“ roli akademiků a přispěje k rozvoji věd o výchově a jejich součástí (vysokoškolské pedagogiky, pedeutologiie atd.).

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    O - Nesplněno zadání, smlouva však byla dodržena

  • Project results evaluation

    The project deviated from its goal and brought 2 Jost and 2 Jsc papers. Other texts show the absence of dedication, have not been published yet, are not related to the project, do not meet the characteristics of the type of result. The planned outputs (2xJimp, 2xJsc, 1xJneimp, 1xJrec, 1xC, 1xD) were not met. The main text based on data obtained by the Delphi method, has not been published.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2016

  • Realization period - end

    Dec 11, 2020

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 26, 2018

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP21-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Apr 12, 2021

Finance

  • Total approved costs

    1,869 thou. CZK

  • Public financial support

    1,826 thou. CZK

  • Other public sources

    43 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK