The learning style of a pupil - one of the conditions enabling the control of learning activity as active construction of knowledge
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)
Main participants
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Učební styl žáka - jedna z připomínek umožňující řízení učební činnosti jako aktivní konstrukci poznání
Annotation in Czech
Podstatou navrhovaného projektu je zjistit na kolik učební styl žáka determinuje pojetí učební činnosti jako samostatné konstrukce poznání. Projekt má přispět k vytváření adekvátního modelu řízení učební činnosti žáků vedoucího k aktivní konstrukci poznání a její realizaci ve vyučování v závislosti na učebním stylu žáků. Z tohoto hlediska bude těžištěm výzkumné činnosti v průběhu řešení projektu: zjištění reálného stavu řízení učební činnosti; zjištění učebního stylu učitelů a žáků; zjištění, zda ado jaké míry ovlivňuje učební styl řízení učební činnosti; navržení modelů řízení, které by vytvářely podmínky pro učební činnost žáka jako aktivní konstrukci poznání; komparace výsledků reality s modelem řízení, na jeho základě vymezení deficitů v činnosti učitelů i v činnosti žáků v učení jako aktivní konstrukci poznání. Výsledky navrhovaného projektu rozšiřují cíle výše jmenovaného nosného projektu.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
Učební styly žáků jsou aktuální a důležitou problematikou pedagogiky a pedagogické psychologie. Autorka ve svém projektu vyšla ze základních teoretických podnětů, realizovala kvalitní výzkum řízení učební činnosti na ZŠ v souvislosti s učebními styly žák
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2000
Realization period - end
Jan 1, 2002
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2003/GA0/GA03GA/U/N/9:7
Data delivery date
May 19, 2008
Finance
Total approved costs
397 thou. CZK
Public financial support
397 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK