All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 1 (SGA02002GA-ST)

  • Main participants

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Implicitní pedagogické znalosti a možnosti autoregulace procesu jejich rozvíjení

  • Annotation in Czech

    Podstatou interdisciplinárního projektu je nalézt vztah mezi implicitními a explicitními pedagogickými znalostmi a stanovit podmínky autoregulace procesu jejich rozvíjení (u učitelů i studentů učitelství). Při řešení projektu bude uplatněna kvalitativnímetodologie (nestrukturované pozorování, metoda životního příběhu učitele, etnografický rozhovor, kasuistiky studentlů a učitelů a jejich sebereflektivní výpovědi), doplněná experimentem, opírajícím se o kvantitativní postupy.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The focus of the project was the research of the process of constructing implicit pedagogical knowledge with student teachers and searching for the possibilities of self-regulation of this process. It was found out that implicit pedagogical knowledge is

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GA/U/N/B:7

  • Data delivery date

    Jun 2, 2008

Finance

  • Total approved costs

    1,162 thou. CZK

  • Public financial support

    1,162 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK