Mathematical education of pupils from 5 to 15
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Matematické vzdělávání 5-15letých žáků
Annotation in Czech
Výsledky předchozích výzkumů (v oblasti rovnic, zlomků,vizualizace,'teaching units', konstruktivního a instruktivního přístupu a modelování kognitivní sítě) otevírají další oblasti zajímavých a smysluplných problémů. Především hlubší poznání uvedených oblastí nutno hledat v dlouhodobých vývojových zákonitostech všech pěti složek kognitivní sítě. Proto chceme rozšířit zkoumané věkové spektrum na věk od 5 do 15 let. Prosíme se zobecnit objevené dílčí poznatky o zákonitostech kognitivní interakce učitel-žák, s akceptem na přípravu učitelů elementaristů. Jde zejména o problematiku kognitivní empatie metodami pedagogické simulace. Konečně budeme dále rozpracovávat pracovní metody didaktiky matematiky, zejména atomární analýzu, longitudinální pozorování a pedagogickou simulaci.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AN - Psychology
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
1. Originální, mezinárodně uznávaný, teoretický i praktický přínos k současným aktuálním problémům didaktiky matematiky jako jsou myšlení učitelů, styly učení žáků, metodologie pedagogického výzkumu a další. 2. Výsledky adekvátně vystihuje závěrečná kar
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1996
Realization period - end
Jan 1, 1998
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/1999/GA0/GA09GA/V/6:6
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
1,594 thou. CZK
Public financial support
1,194 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK