All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mathematical education of pupils from 5 to 15

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Univerzita Karlova / Pedagogická fakulta

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Matematické vzdělávání 5-15letých žáků

  • Annotation in Czech

    Výsledky předchozích výzkumů (v oblasti rovnic, zlomků,vizualizace,'teaching units', konstruktivního a instruktivního přístupu a modelování kognitivní sítě) otevírají další oblasti zajímavých a smysluplných problémů. Především hlubší poznání uvedených oblastí nutno hledat v dlouhodobých vývojových zákonitostech všech pěti složek kognitivní sítě. Proto chceme rozšířit zkoumané věkové spektrum na věk od 5 do 15 let. Prosíme se zobecnit objevené dílčí poznatky o zákonitostech kognitivní interakce učitel-žák, s akceptem na přípravu učitelů elementaristů. Jde zejména o problematiku kognitivní empatie metodami pedagogické simulace. Konečně budeme dále rozpracovávat pracovní metody didaktiky matematiky, zejména atomární analýzu, longitudinální pozorování a pedagogickou simulaci.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    1. Originální, mezinárodně uznávaný, teoretický i praktický přínos k současným aktuálním problémům didaktiky matematiky jako jsou myšlení učitelů, styly učení žáků, metodologie pedagogického výzkumu a další. 2. Výsledky adekvátně vystihuje závěrečná kar

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1996

  • Realization period - end

    Jan 1, 1998

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/1999/GA0/GA09GA/V/6:6

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    1,594 thou. CZK

  • Public financial support

    1,194 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK