All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Parents of pupils with learning disabilities in the role of educational and social partners of school

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 2 (SGA02002GA-PD)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Filozofická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Rodiče žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v roli výchovných a sociálních partnerů školy

  • Annotation in Czech

    Projekt vychází ze zjištění, že v ČR nebyla komplexně zpracována úloha rodičů ve výchovně vzdělávacím procesu, přestože v zahraničí se jednalo o živé téma od 80.let 20.stol. Projekt se soustřeďuje na oblast dynamicky se rozvíjejícího speciálníhovzdělávání. Česká speciální školská zařízení dosáhla odlišných výsledků při hledání nové cesty budování vztahu k rodičům. Při řešení projektu budou identifikovány. Navázání na nosný projekt odhalí rozdíly a styčné body v postavení rodičů na základníchškolách a speciálních školách (školách poskytujících speciální vzdělávání). K zodpovězení základních otázek bude přistoupeno po zpracování dosavadních teoretických poznatků v českých a zahraničních zdrojích, které se zmiňují o zvláštnostech role rodičůžáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Následovat bude vlastní zjišťování a analýza současné situace role rodičů. K tomu bude použit soubor metod kvantitativního a kvalitativního výzkumu. Výstupem výzkumu budou: přehledová stať o problému do

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The aim of this research project was to study a role of parents of the pupils with special educational needs in relation with the school, focused at their partnership. In view of the fact that the education of the pupils with special needs had been occur

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2002

  • Realization period - end

    Jan 1, 2004

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2005/GA0/GA05GP/U/N/A:8

  • Data delivery date

    Jul 23, 2008

Finance

  • Total approved costs

    454 thou. CZK

  • Public financial support

    454 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK