All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Role of Semiotic Representations in Mathematics Education

Project goals

The proposed research will be focused on the questions of understanding and on the investigation of the role of semiotic representations in the mathematics education. The ability to interpret and transform different systems of representation as well as ability to distinguish object and its representation are important assumptions for understanding in mathematics. According to the results of current research is the semiotic presented as (a) the optimal theoretical background for investigation of these aspects and (b) a possible starting point for clarification of various conceptions of representations and their mutual relations. For this reason the proposed project is aimed at investigation of problems of representations of mathematical objects from thepoint of view of semiotics. In the theoretical area its goal is to contribute to formulation of starting points of semiotic approaches in the didactics of mathematics and to perform their comparison. The result of experimental work on the project

Keywords

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Post-graduate (doctorate) grants

  • Call for proposals

    Postdoktorandské granty 4 (SGA02003GA2PD)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Role sémiotických reprezentací v matematickém vzdělávání

  • Annotation in Czech

    Plánovaný výzkum bude zaměřen na otázky porozumění a na zkoumání role sémiotických reprezentací v matematickém vzdělávání. Dovednost interpretovat a transformovat různé systémy reprezentace stejně jako schopnost rozlišit objekt a jeho reprezentace jsou důležitými předpoklady pro porozumění v matematice. Podle výsledků současných výzkumů je sémiotika prezentována jako (a) optimální teoretický základ pro zkoumání těchto aspektů a (b) možné východisko pro ujasnění různých pojetí reprezentací v didaktice matematiky a jejich vzájemných vztahů. Z tohoto důvodu je navrhovaný projekt zaměřen na zkoumání problematiky reprezentací matematických objektů z hlediska sémiotiky. V teoretické oblasti je jeho cílem přispět k zformulování východisek sémiotických přístupů v didaktice matematiky a provést jejich srovnání. Výsledkem experimentální práce na projektu bude soubor jevů týkajících se komunikačních a poznávacích procesů ve vyučování matematice utříděný z hlediska sémiotických reprezentací. Jevy budou

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • 50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The main goal of the project was to look for ways of diagnosing the level of understanding of mathematical concepts and to investigate the role of semiotic representations in mathematics education. Important results were reached on the basis of the confr

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2003

  • Realization period - end

    Jan 1, 2006

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP07-GA0-GP-U/03:2

  • Data delivery date

    Oct 16, 2007

Finance

  • Total approved costs

    568 thou. CZK

  • Public financial support

    568 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK

Recognised costs

568 CZK thou.

Public support

568 CZK thou.

0%


Provider

Czech Science Foundation

CEP

AM - Pedagogy and education

Solution period

01. 01. 2003 - 01. 01. 2006