All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Towards Optimal Curvature-Constrained Tours in Robotic Applications

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

    INTER-EXCELLENCE

  • Call for proposals

    INTER-EXCELLENCE 21 (SMSM2019LTAIZ)

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    LTAIZ19013

Alternative language

  • Project name in Czech

    Plánování optimálních trajektorií přes více cílů pro neholonomní robotické systémy s omezenou manévrovatelností

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je rozvoj metod plánování trajektorií pro neholonomní robotické systémy motivované dvěma základními aplikačními scénáři a to plánování misí pro vzdušné prostředky a plánování pro robotickou laparoskopickou chirurgii. V obou případech je totiž na trajektorii robotu nebo nástroje kladen požadavek minimální křivosti, který vyplývá z kinematických vlastností systému. V obou případech se také jedná o problém plánování trajektorie přes více cílů, který zahrnuje nejen hledání optimálního tvaru trajektorie, ale také určení optimálního pořadí navštívení požadovaných oblastí. Jedná se tak o výpočetně náročný problém, který kombinuje kombinatorickou optimalizaci určení pořadí navštívení oblastí se spojitou optimalizací více proměnných definující požadovanou trajektorii, ale také určení konkrétních místa navštívení požadovaných oblastí. Projekt navazuje na současné výsledky řešitelského kolektivu v úloze optimálního plánování trajektorií přes více cílů pro neholonomní systémy s využitím modelu Dubinsova vozidla, ale s předem daným pořadím navštívení. V projektu si klademe za cíl využít existujícího řešení založeného na těsném odhadu dolní meze ceny řešení v úloze rozšířené o hledání optimálního pořadí navštívení. V projektu uvažujeme propojení řešení kombinatorické optimalizace metodami větví a mezí doplněné o efektivní určení řezných rovin vycházející z dolní a horní meze délky množných trajektorií. V další části projektu je uvažováno rozšíření navrženého postupu řešení o obecný model neholonomních systémů založený na vzorkovacích metodách plánování pohybu, které budou studovány v izraelské části projektu.

Scientific branches

  • R&D category

    VV - Exeperimental development

  • OECD FORD - main branch

    20204 - Robotics and automatic control

  • OECD FORD - secondary branch

    20204 - Robotics and automatic control

  • OECD FORD - another secondary branch

    20204 - Robotics and automatic control

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    JD - Use of computers, robotics and its application

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    In the final stage of the project, we published a solution to the optimal muti-goal planning for Dubins vehicles using the Max-DIP and motion planning for curvature-constrained systems in obstacle environments. The main result is the design of a novel optimal solution to the Dubins Traveling Salesman Problem with Neighborhoods using the branch and bound method. In addition, two methods for generating safe trajectory corridors that minimize the risk of failure and falling along the ballistic curve with a guarantee of safe gliding flight to the landing site in the case of a total thrust loss type failure have been published.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Sep 1, 2019

  • Realization period - end

    Dec 31, 2022

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 24, 2022

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP23-MSM-LT-U

  • Data delivery date

    Jun 30, 2023

Finance

  • Total approved costs

    3,725 thou. CZK

  • Public financial support

    3,725 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK