The use of new technologies for the development of the cognitive potential of university students and teachers: possibilities and limits.
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
—
Call for proposals
SMSM2025LU001
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Masarykův ústav vyšších studií
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
MSMT-335/2025-15
Alternative language
Project name in Czech
Využití nových technologií pro rozvoj kognitivního potenciálů studentů a učitelů vysokých škol: možnosti a limity.
Annotation in Czech
Navrhovaný výzkumný projekt je strukturován do tří hlavních témat, z nichž každé přispívá k širšímu cíli, jímž je rozvoj z oblasti počítačové vědy, psychologie, strojového učení a vzdělávání. Projekt předpokládá jak krátkodobé milníky, tak dlouhodobé dopady a kombinuje odborné znalosti všech zapojených týmů při řešení problémů daných oblastí. Téma 1 AI Tutor: Interaktivní AI Tutor by využíval technologii GPT-O jako platformu pro poskytování personalizovaného vzdělávání a řešení problémů v reálném čase. Dále bude použita eye tracking technologie viz laboratoř ČVUT. Tento systém by byl integrován do školních a vzdělávacích webových portálů, kde by studenti mohli vkládat dotazy nebo zadání úkolů a dostávat okamžitou zpětnou vazbu. AI by byla navržena tak, aby rozpoznávala kontext dotazu, a s pomocí vidění poskytovala krok za krokem vedení studentovi a přizpůsobovala postup svého vysvětlení individuálním potřebám učícího se. Cílem bude podpořit hlubší porozumění látky, zvýšit zapojení studentů a poskytnout učitelům nástroj pro efektivnější správu třídy. Projekt zahrnuje sběr dat o výkonu studentů pro další analýzu a optimalizaci nasazení vzdělávacích metod, experimenty efektivnosti vštěpení vyučované látky oproti klasické výuce. Hlavním cílem v rámci tohoto tématu bude: a) porovnat efektivitu výuky pomocí AI-O integrovanou s eye tracking a tradiční výuky s učitelem, b) zjistit, zda AI-O s eye tracking může zvýšit zapojení studentů a zlepšit jejich porozumění látce, c) zjistit efekt na kognitivní funkce při procesu učení, d) zjistit, jakým způsobem můžeme propojit současné poznatky o lidském učení a dalších kognitivních funkcích (kritické myšlení, odpovědné rozhodování, tvořivost aj.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
OECD FORD - main branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
OECD FORD - secondary branch
50101 - Psychology (including human - machine relations)
OECD FORD - another secondary branch
—
CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology
Solution timeline
Realization period - beginning
Mar 1, 2025
Realization period - end
Dec 31, 2028
Project status
Z - Beginning multi-year project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP25-MSM-LU-R
Data delivery date
Feb 5, 2025
Finance
Total approved costs
9,612 thou. CZK
Public financial support
9,612 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK