All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The use of new technologies for the development of the cognitive potential of university students and teachers: possibilities and limits.

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

  • Call for proposals

    SMSM2025LU001

  • Main participants

    České vysoké učení technické v Praze / Masarykův ústav vyšších studií

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    MSMT-335/2025-15

Alternative language

  • Project name in Czech

    Využití nových technologií pro rozvoj kognitivního potenciálů studentů a učitelů vysokých škol: možnosti a limity.

  • Annotation in Czech

    Navrhovaný výzkumný projekt je strukturován do tří hlavních témat, z nichž každé přispívá k širšímu cíli, jímž je rozvoj z oblasti počítačové vědy, psychologie, strojového učení a vzdělávání. Projekt předpokládá jak krátkodobé milníky, tak dlouhodobé dopady a kombinuje odborné znalosti všech zapojených týmů při řešení problémů daných oblastí. Téma 1 AI Tutor: Interaktivní AI Tutor by využíval technologii GPT-O jako platformu pro poskytování personalizovaného vzdělávání a řešení problémů v reálném čase. Dále bude použita eye tracking technologie viz laboratoř ČVUT. Tento systém by byl integrován do školních a vzdělávacích webových portálů, kde by studenti mohli vkládat dotazy nebo zadání úkolů a dostávat okamžitou zpětnou vazbu. AI by byla navržena tak, aby rozpoznávala kontext dotazu, a s pomocí vidění poskytovala krok za krokem vedení studentovi a přizpůsobovala postup svého vysvětlení individuálním potřebám učícího se. Cílem bude podpořit hlubší porozumění látky, zvýšit zapojení studentů a poskytnout učitelům nástroj pro efektivnější správu třídy. Projekt zahrnuje sběr dat o výkonu studentů pro další analýzu a optimalizaci nasazení vzdělávacích metod, experimenty efektivnosti vštěpení vyučované látky oproti klasické výuce. Hlavním cílem v rámci tohoto tématu bude: a) porovnat efektivitu výuky pomocí AI-O integrovanou s eye tracking a tradiční výuky s učitelem, b) zjistit, zda AI-O s eye tracking může zvýšit zapojení studentů a zlepšit jejich porozumění látce, c) zjistit efekt na kognitivní funkce při procesu učení, d) zjistit, jakým způsobem můžeme propojit současné poznatky o lidském učení a dalších kognitivních funkcích (kritické myšlení, odpovědné rozhodování, tvořivost aj.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • OECD FORD - main branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

  • OECD FORD - secondary branch

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

  • OECD FORD - another secondary branch

  • CEP - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    AM - Pedagogy and education<br>AN - Psychology

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Mar 1, 2025

  • Realization period - end

    Dec 31, 2028

  • Project status

    Z - Beginning multi-year project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP25-MSM-LU-R

  • Data delivery date

    Feb 5, 2025

Finance

  • Total approved costs

    9,612 thou. CZK

  • Public financial support

    9,612 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK