Goods Above All : Czechoslovak Animation and Advertising in the Early 1960s
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F20%3A10135108" target="_blank" >RIV/00023272:_____/20:10135108 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf" target="_blank" >https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století
Original language description
Tato studie vysvětluje popularitu animovaného reklamního filmu v socialistickém Československu na počátku 60. let. Tvrdí, že animovaná reklama převládala v československé socialistické spotřební a materiální kultuře počátku šedesátých let, protože umožňovala komunikovat specifické pojetí zboží a zbožního fetišismu v něm, umožňovala navázat na kulturní tradici animovaného filmu v Československu a těžit z jeho prestiže jak v zahraničí, tak i ve vnitřní domácí soutěži mezi subjekty reklamního průmyslu. Zároveň se animovaný film setkal s požadavky audiovizuální reklamy na změny ve způsobu konzumace mediálních obsahů v souvislosti s nástupem televizního vysílání a v neposlední řadě byla dlouhodobě preferovaným řešením v oblasti diskusí o morálce socialistické reklamy.
Czech name
Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století
Czech description
Tato studie vysvětluje popularitu animovaného reklamního filmu v socialistickém Československu na počátku 60. let. Tvrdí, že animovaná reklama převládala v československé socialistické spotřební a materiální kultuře počátku šedesátých let, protože umožňovala komunikovat specifické pojetí zboží a zbožního fetišismu v něm, umožňovala navázat na kulturní tradici animovaného filmu v Československu a těžit z jeho prestiže jak v zahraničí, tak i ve vnitřní domácí soutěži mezi subjekty reklamního průmyslu. Zároveň se animovaný film setkal s požadavky audiovizuální reklamy na změny ve způsobu konzumace mediálních obsahů v souvislosti s nástupem televizního vysílání a v neposlední řadě byla dlouhodobě preferovaným řešením v oblasti diskusí o morálce socialistické reklamy.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
60405 - Studies on Film, Radio and Television
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Cosumer Imagination of the Communist Dictatorship. Czechoslovak Advertisement in the Post-war Era.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Iluminace
ISSN
0862-397X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
29-46
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85105473796