All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Goods Above All : Czechoslovak Animation and Advertising in the Early 1960s

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00023272%3A_____%2F20%3A10135108" target="_blank" >RIV/00023272:_____/20:10135108 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf" target="_blank" >https://www.iluminace.cz/images/summary/2020/Iluminace%204_2020%20Lucie%20Cesalkova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století

  • Original language description

    Tato studie vysvětluje popularitu animovaného reklamního filmu v socialistickém Československu na počátku 60. let. Tvrdí, že animovaná reklama převládala v československé socialistické spotřební a materiální kultuře počátku šedesátých let, protože umožňovala komunikovat specifické pojetí zboží a zbožního fetišismu v něm, umožňovala navázat na kulturní tradici animovaného filmu v Československu a těžit z jeho prestiže jak v zahraničí, tak i ve vnitřní domácí soutěži mezi subjekty reklamního průmyslu. Zároveň se animovaný film setkal s požadavky audiovizuální reklamy na změny ve způsobu konzumace mediálních obsahů v souvislosti s nástupem televizního vysílání a v neposlední řadě byla dlouhodobě preferovaným řešením v oblasti diskusí o morálce socialistické reklamy.

  • Czech name

    Zboží především : Československá animace a reklama na počátku 60. let 20. století

  • Czech description

    Tato studie vysvětluje popularitu animovaného reklamního filmu v socialistickém Československu na počátku 60. let. Tvrdí, že animovaná reklama převládala v československé socialistické spotřební a materiální kultuře počátku šedesátých let, protože umožňovala komunikovat specifické pojetí zboží a zbožního fetišismu v něm, umožňovala navázat na kulturní tradici animovaného filmu v Československu a těžit z jeho prestiže jak v zahraničí, tak i ve vnitřní domácí soutěži mezi subjekty reklamního průmyslu. Zároveň se animovaný film setkal s požadavky audiovizuální reklamy na změny ve způsobu konzumace mediálních obsahů v souvislosti s nástupem televizního vysílání a v neposlední řadě byla dlouhodobě preferovaným řešením v oblasti diskusí o morálce socialistické reklamy.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA18-24439S" target="_blank" >GA18-24439S: Cosumer Imagination of the Communist Dictatorship. Czechoslovak Advertisement in the Post-war Era.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Iluminace

  • ISSN

    0862-397X

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    32

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    29-46

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85105473796