Evaluation of the proposed variants of the new interconnection of the railway stations Prague-Dejvice and Prague-Veleslavín in relation to the geological structure of the area of interest represented by the created conceptual 3D geological model
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F20%3A00000331" target="_blank" >RIV/00025798:_____/20:00000331 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120464501/z%C3%A1v%C4%9Bre%C4%8Dn%C3%A1+zpr%C3%A1va+%C4%8Cesk%C3%A9+geologick%C3%A9+slu%C5%BEby/83efa4a5-31bd-431e-bfdd-58d646fc3b78" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120464501/z%C3%A1v%C4%9Bre%C4%8Dn%C3%A1+zpr%C3%A1va+%C4%8Cesk%C3%A9+geologick%C3%A9+slu%C5%BEby/83efa4a5-31bd-431e-bfdd-58d646fc3b78</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Zhodnocení navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území reprezentované vytvořeným koncepčním 3D geologickým modelem
Original language description
Předkládaná zpráva zahrnuje odborné posouzení čtyř aktuálně navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území. Jedná se o tunelové varianty s označením HLOUBENÁ, ražená SEVER, ražená STŘED aražená JIH.Jako součást odborného posouzení byl sestaven 3D koncepční geologický model znázorňující geologickou stavbu zájmového území. Na jeho základě jsou vyhodnoceny inženýrskogeologické a hydrogeologické poměry všech navržených variant a doporučena optimální varianta včetně odborného geologického zdůvodnění její vhodnosti.Jsou definovány inženýrskogeologické a hydrogeologické aspekty plynoucí z ražby/hloubení tunelů a doprovodných staveb (větrací šachty) v daném geologickém prostředí a z umístění portálů tunelů. Jsou posouzeny specifické parametry v oblasti hydrogeologie, a to možnost propojení křídových a paleozoických horizontů podzemních vod vlivem ražby tunelů (zejména při průchodu tektonickou poruchou) a vlivem ražby větrací šachty. Také je generelně posouzena míra možného ovlivnění podzemních vod během realizace a po dokončení stavby.Součástí zprávy je rovněž posouzení splnění cílů dosud zpracovaných předběžných geotechnických (tj. inženýrskogeologických) průzkumů pro řešené varianty nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín s ohledem na určení geologických nejistot při zpracování geologického koncepčního modelu. Současně jsou identifikována místa s nižší vypovídací schopností stávajících geologických dat s doporučením, jak snížit nejistoty v těchto oblastech dalšími průzkumnými pracemi.
Czech name
Zhodnocení navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území reprezentované vytvořeným koncepčním 3D geologickým modelem
Czech description
Předkládaná zpráva zahrnuje odborné posouzení čtyř aktuálně navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území. Jedná se o tunelové varianty s označením HLOUBENÁ, ražená SEVER, ražená STŘED aražená JIH.Jako součást odborného posouzení byl sestaven 3D koncepční geologický model znázorňující geologickou stavbu zájmového území. Na jeho základě jsou vyhodnoceny inženýrskogeologické a hydrogeologické poměry všech navržených variant a doporučena optimální varianta včetně odborného geologického zdůvodnění její vhodnosti.Jsou definovány inženýrskogeologické a hydrogeologické aspekty plynoucí z ražby/hloubení tunelů a doprovodných staveb (větrací šachty) v daném geologickém prostředí a z umístění portálů tunelů. Jsou posouzeny specifické parametry v oblasti hydrogeologie, a to možnost propojení křídových a paleozoických horizontů podzemních vod vlivem ražby tunelů (zejména při průchodu tektonickou poruchou) a vlivem ražby větrací šachty. Také je generelně posouzena míra možného ovlivnění podzemních vod během realizace a po dokončení stavby.Součástí zprávy je rovněž posouzení splnění cílů dosud zpracovaných předběžných geotechnických (tj. inženýrskogeologických) průzkumů pro řešené varianty nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín s ohledem na určení geologických nejistot při zpracování geologického koncepčního modelu. Současně jsou identifikována místa s nižší vypovídací schopností stávajících geologických dat s doporučením, jak snížit nejistoty v těchto oblastech dalšími průzkumnými pracemi.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
10505 - Geology
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů