All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Evaluation of the proposed variants of the new interconnection of the railway stations Prague-Dejvice and Prague-Veleslavín in relation to the geological structure of the area of interest represented by the created conceptual 3D geological model

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00025798%3A_____%2F20%3A00000331" target="_blank" >RIV/00025798:_____/20:00000331 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120464501/z%C3%A1v%C4%9Bre%C4%8Dn%C3%A1+zpr%C3%A1va+%C4%8Cesk%C3%A9+geologick%C3%A9+slu%C5%BEby/83efa4a5-31bd-431e-bfdd-58d646fc3b78" target="_blank" >https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/120464501/z%C3%A1v%C4%9Bre%C4%8Dn%C3%A1+zpr%C3%A1va+%C4%8Cesk%C3%A9+geologick%C3%A9+slu%C5%BEby/83efa4a5-31bd-431e-bfdd-58d646fc3b78</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Zhodnocení navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území reprezentované vytvořeným koncepčním 3D geologickým modelem

  • Original language description

    Předkládaná zpráva zahrnuje odborné posouzení čtyř aktuálně navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území. Jedná se o tunelové varianty s označením HLOUBENÁ, ražená SEVER, ražená STŘED aražená JIH.Jako součást odborného posouzení byl sestaven 3D koncepční geologický model znázorňující geologickou stavbu zájmového území. Na jeho základě jsou vyhodnoceny inženýrskogeologické a hydrogeologické poměry všech navržených variant a doporučena optimální varianta včetně odborného geologického zdůvodnění její vhodnosti.Jsou definovány inženýrskogeologické a hydrogeologické aspekty plynoucí z ražby/hloubení tunelů a doprovodných staveb (větrací šachty) v daném geologickém prostředí a z umístění portálů tunelů. Jsou posouzeny specifické parametry v oblasti hydrogeologie, a to možnost propojení křídových a paleozoických horizontů podzemních vod vlivem ražby tunelů (zejména při průchodu tektonickou poruchou) a vlivem ražby větrací šachty. Také je generelně posouzena míra možného ovlivnění podzemních vod během realizace a po dokončení stavby.Součástí zprávy je rovněž posouzení splnění cílů dosud zpracovaných předběžných geotechnických (tj. inženýrskogeologických) průzkumů pro řešené varianty nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín s ohledem na určení geologických nejistot při zpracování geologického koncepčního modelu. Současně jsou identifikována místa s nižší vypovídací schopností stávajících geologických dat s doporučením, jak snížit nejistoty v těchto oblastech dalšími průzkumnými pracemi.

  • Czech name

    Zhodnocení navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území reprezentované vytvořeným koncepčním 3D geologickým modelem

  • Czech description

    Předkládaná zpráva zahrnuje odborné posouzení čtyř aktuálně navržených variant nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín ve vztahu ke geologické stavbě zájmového území. Jedná se o tunelové varianty s označením HLOUBENÁ, ražená SEVER, ražená STŘED aražená JIH.Jako součást odborného posouzení byl sestaven 3D koncepční geologický model znázorňující geologickou stavbu zájmového území. Na jeho základě jsou vyhodnoceny inženýrskogeologické a hydrogeologické poměry všech navržených variant a doporučena optimální varianta včetně odborného geologického zdůvodnění její vhodnosti.Jsou definovány inženýrskogeologické a hydrogeologické aspekty plynoucí z ražby/hloubení tunelů a doprovodných staveb (větrací šachty) v daném geologickém prostředí a z umístění portálů tunelů. Jsou posouzeny specifické parametry v oblasti hydrogeologie, a to možnost propojení křídových a paleozoických horizontů podzemních vod vlivem ražby tunelů (zejména při průchodu tektonickou poruchou) a vlivem ražby větrací šachty. Také je generelně posouzena míra možného ovlivnění podzemních vod během realizace a po dokončení stavby.Součástí zprávy je rovněž posouzení splnění cílů dosud zpracovaných předběžných geotechnických (tj. inženýrskogeologických) průzkumů pro řešené varianty nového propojení železničních stanic Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín s ohledem na určení geologických nejistot při zpracování geologického koncepčního modelu. Současně jsou identifikována místa s nižší vypovídací schopností stávajících geologických dat s doporučením, jak snížit nejistoty v těchto oblastech dalšími průzkumnými pracemi.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    10505 - Geology

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů