Consumers´ preference of quality and pice in buying meat and meat products
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00027251%3A_____%2F17%3AN0000003" target="_blank" >RIV/00027251:_____/17:N0000003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Spotřebitelské preference kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků
Original language description
Článek uvádí výsledky dotazníkového šetření zahrnující 1 044 respondentů, kterým byly kladeny otázky z oblasti spotřebitelských preferencí při nákupu masa a masných výrobků. Článek je druhým výstupem tohoto reprezentativního šetření a zaměřuje se na změny v preferencích kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků v ČR (v roce 2015 a před třemi lety, tj. v roce 2012). Podle výsledků jsou cena a kvalita důležitými faktory při nákupu masa a masných výrobků a získávají na důležitosti v posledních třech letech. Obecně je kvalita nyní důležitějším faktorem pro ženy než pro muže. Podle věkového složení respondentů bylo zjištěno, že s rostoucím věkem dochází v současnosti k vyšší preferenci, resp. citlivosti na ceny. Patrný je i trend z hlediska vzdělání respondentů, tzn., že více vzdělaní lidé více preferují kvalitu, stejně tak se prokázalo u většiny sortimentních skupin v případě velikosti domácnosti s tím, že jednočlenné domácnosti často kvalitu neřeší, či se o ni nezajímají.
Czech name
Spotřebitelské preference kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků
Czech description
Článek uvádí výsledky dotazníkového šetření zahrnující 1 044 respondentů, kterým byly kladeny otázky z oblasti spotřebitelských preferencí při nákupu masa a masných výrobků. Článek je druhým výstupem tohoto reprezentativního šetření a zaměřuje se na změny v preferencích kvality a ceny při nákupu masa a masných výrobků v ČR (v roce 2015 a před třemi lety, tj. v roce 2012). Podle výsledků jsou cena a kvalita důležitými faktory při nákupu masa a masných výrobků a získávají na důležitosti v posledních třech letech. Obecně je kvalita nyní důležitějším faktorem pro ženy než pro muže. Podle věkového složení respondentů bylo zjištěno, že s rostoucím věkem dochází v současnosti k vyšší preferenci, resp. citlivosti na ceny. Patrný je i trend z hlediska vzdělání respondentů, tzn., že více vzdělaní lidé více preferují kvalitu, stejně tak se prokázalo u většiny sortimentních skupin v případě velikosti domácnosti s tím, že jednočlenné domácnosti často kvalitu neřeší, či se o ni nezajímají.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50203 - Industrial relations
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Maso
ISSN
1210-4086
e-ISSN
—
Volume of the periodical
XXVIII
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
50-54
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—