Models of psychical resistance in TV
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10145966" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10145966 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech
Original language description
Předškolní věk bývá nazýván také věkem nápodoby. Dítě se pozorováním chování reálných i symbolických osob ve svém prostředí učí, jak se chovat v nejrůznějších situacích. Představíme si zákonitosti tohoto způsobu učení, které nazýváme observačním učením.Prostřednictvím médií jsou dítěti zprostředkovány převážně symbolické vzory učení. Na příkladech filmů, pořadů a seriálů pro předškolní děti si ukážeme, jak přemýšlet o jejich významu pro rozvoj psychické odolnosti. Jde o to, jakým vzorem jsou identifikační postavy příběhu pro řešení problémových situací. Za optimální považujeme, pokud postava volí konstruktivní strategiePříkladem pořadů, které můžeme z tohoto pohledu doporučit, je seriál Bořek stavitel, z filmů Hledá se Nemo a z dětských pořadů Sezame,otevři se.
Czech name
Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech
Czech description
Předškolní věk bývá nazýván také věkem nápodoby. Dítě se pozorováním chování reálných i symbolických osob ve svém prostředí učí, jak se chovat v nejrůznějších situacích. Představíme si zákonitosti tohoto způsobu učení, které nazýváme observačním učením.Prostřednictvím médií jsou dítěti zprostředkovány převážně symbolické vzory učení. Na příkladech filmů, pořadů a seriálů pro předškolní děti si ukážeme, jak přemýšlet o jejich významu pro rozvoj psychické odolnosti. Jde o to, jakým vzorem jsou identifikační postavy příběhu pro řešení problémových situací. Za optimální považujeme, pokud postava volí konstruktivní strategiePříkladem pořadů, které můžeme z tohoto pohledu doporučit, je seriál Bořek stavitel, z filmů Hledá se Nemo a z dětských pořadů Sezame,otevři se.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Transient moments in the life path of the child and adolescent</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů