All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Models of psychical resistance in TV

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10145966" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10145966 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech

  • Original language description

    Předškolní věk bývá nazýván také věkem nápodoby. Dítě se pozorováním chování reálných i symbolických osob ve svém prostředí učí, jak se chovat v nejrůznějších situacích. Představíme si zákonitosti tohoto způsobu učení, které nazýváme observačním učením.Prostřednictvím médií jsou dítěti zprostředkovány převážně symbolické vzory učení. Na příkladech filmů, pořadů a seriálů pro předškolní děti si ukážeme, jak přemýšlet o jejich významu pro rozvoj psychické odolnosti. Jde o to, jakým vzorem jsou identifikační postavy příběhu pro řešení problémových situací. Za optimální považujeme, pokud postava volí konstruktivní strategiePříkladem pořadů, které můžeme z tohoto pohledu doporučit, je seriál Bořek stavitel, z filmů Hledá se Nemo a z dětských pořadů Sezame,otevři se.

  • Czech name

    Vzory psychické odolnosti v dětských pořadech

  • Czech description

    Předškolní věk bývá nazýván také věkem nápodoby. Dítě se pozorováním chování reálných i symbolických osob ve svém prostředí učí, jak se chovat v nejrůznějších situacích. Představíme si zákonitosti tohoto způsobu učení, které nazýváme observačním učením.Prostřednictvím médií jsou dítěti zprostředkovány převážně symbolické vzory učení. Na příkladech filmů, pořadů a seriálů pro předškolní děti si ukážeme, jak přemýšlet o jejich významu pro rozvoj psychické odolnosti. Jde o to, jakým vzorem jsou identifikační postavy příběhu pro řešení problémových situací. Za optimální považujeme, pokud postava volí konstruktivní strategiePříkladem pořadů, které můžeme z tohoto pohledu doporučit, je seriál Bořek stavitel, z filmů Hledá se Nemo a z dětských pořadů Sezame,otevři se.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

    AN - Psychology

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA13-28254S" target="_blank" >GA13-28254S: Transient moments in the life path of the child and adolescent</a><br>

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2013

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů