Theory of Education: selected aspects and perspectives of a pedagogical discipline
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F13%3A10195841" target="_blank" >RIV/00216208:11210/13:10195841 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny
Original language description
Kniha představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na "akci" a "zážitek" nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápatvýchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek vdobě tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.
Czech name
Teorie výchovy: k vybraným problémům a perspektivám jedné pedagogické disciplíny
Czech description
Kniha představuje koncept teorie výchovy jako komplexně založené reflexe zohledňující metodologickou dvojznačnost východisek v myšlení o výchově: východisko filosofie a východisko vědy. Čtenář v textu nalezne rozbor pojmů, bez nichž se teorie výchovy neobejde (diskurs, formativní proces, zájem, autorita, vzdělání, kultura, teorie, praxe aj.). Autor se ptá, zda soudobé pedagogice s jejím důrazem na "akci" a "zážitek" nechybí zájem o hlubší reflexi právě těchto základních pojmů. Polemizuje s pokusy chápatvýchovu skrze jednoznačné definice, zdůrazňuje antinomickou, kontradiktorickou podstatu procesu výchovy a celé pedagogické teorie. Upozorňuje na nebezpečí skryté v zapomnění na význam ideálu ve výchově a odmítá rezignaci na hledání hodnotících měřítek vdobě tzv. postmoderny. Smyslem této knihy je přispět k hledání komplexního pojetí výchovné teorie.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-247-4212-0
Number of pages
192
Publisher name
Grada
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—