All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Tertium datur - A Theory of Education as a Practical Theory between Philosophy and Science

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10291275" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10291275 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou

  • Original language description

    Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako "třetího členu" mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry.

  • Czech name

    Tertium datur - teorie výchovy jako praktická teorie mezi filosofií a vědou

  • Czech description

    Kapitola se zabývá terminologickými problémy, vědním a metodologickým profilem teorie výchovy. Konstatuje její nejednoznačný charakter a dospívá ke konstatování tří hlavních dimenzí této pedagogické disciplíny, které jsou vyjádřeny v jejím vztahu (1) k vědeckému myšlení, (2) k filosofické reflexi a (3) k potřebám jednání a životní praxe. Jednotící linkou textu je pojetí teorie výchovy jako "třetího členu" mezi několika modifikacemi základní kontradikce, která záleží v napětí mezi filosofickou reflexí celku a vědeckou snahou o specializaci a také v současném kladení důrazu na neutralitu procesů vědeckého poznávání a vychovatelské odpovědnosti za uskutečnění ideálu. Studie se pokouší ukázat, že teorie výchovy může být chápána jako teorie pedagogických antonomií a jako aristotelsky laděná nauka o hledání správné míry.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy

  • ISBN

    978-80-246-2412-9

  • Number of pages of the result

    17

  • Pages from-to

    214-231

  • Number of pages of the book

    276

  • Publisher name

    Karolinum

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS chapter