Models of problem-based teaching in German didactics of philosophy
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10292413" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10292413 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie
Original language description
Cílem příspěvku je představit a zhodnotit tři modely problémového vyučování, které se objevují v současné německé středoškolské didaktice filosofie, a upozornit na možné výhody a rizika jejich využití v našem prostředí. Východiskem článku i jednotlivýchmodelů je shodné pojetí cíle gymnaziální výuky filosofie, který spočívá v rozvíjení filosofických dovedností studentů. Modely autorů E. Martense ("metodický had poznání), R. Sistermanna ("bonbonový model") a M. Tiedemanna ("model kávového filtru"), kteřínavrhují a zdůvodňují konkrétní způsoby strukturování filosofického vyučování, jsou zasazeny do širšího odborného kontextu německé didaktiky filosofie. Obecné principy jednotlivých modelů jsou ilustrovány ukázkami konkrétních aplikací do výuky. V závěruautorka shrnuje výhody a rizika bonbonového modelu s ohledem na podmínky českého gymnaziálního vzdělávání.
Czech name
Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie
Czech description
Cílem příspěvku je představit a zhodnotit tři modely problémového vyučování, které se objevují v současné německé středoškolské didaktice filosofie, a upozornit na možné výhody a rizika jejich využití v našem prostředí. Východiskem článku i jednotlivýchmodelů je shodné pojetí cíle gymnaziální výuky filosofie, který spočívá v rozvíjení filosofických dovedností studentů. Modely autorů E. Martense ("metodický had poznání), R. Sistermanna ("bonbonový model") a M. Tiedemanna ("model kávového filtru"), kteřínavrhují a zdůvodňují konkrétní způsoby strukturování filosofického vyučování, jsou zasazeny do širšího odborného kontextu německé didaktiky filosofie. Obecné principy jednotlivých modelů jsou ilustrovány ukázkami konkrétních aplikací do výuky. V závěruautorka shrnuje výhody a rizika bonbonového modelu s ohledem na podmínky českého gymnaziálního vzdělávání.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X.
ISBN
978-80-244-4322-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
75-85
Publisher name
Univerzita Palackého v Olomouci
Place of publication
Olomouc
Event location
Pedagogická fakulta UPOL, Olomouc
Event date
Nov 27, 2013
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—