All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Models of problem-based teaching in German didactics of philosophy

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11210%2F14%3A10292413" target="_blank" >RIV/00216208:11210/14:10292413 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie

  • Original language description

    Cílem příspěvku je představit a zhodnotit tři modely problémového vyučování, které se objevují v současné německé středoškolské didaktice filosofie, a upozornit na možné výhody a rizika jejich využití v našem prostředí. Východiskem článku i jednotlivýchmodelů je shodné pojetí cíle gymnaziální výuky filosofie, který spočívá v rozvíjení filosofických dovedností studentů. Modely autorů E. Martense ("metodický had poznání), R. Sistermanna ("bonbonový model") a M. Tiedemanna ("model kávového filtru"), kteřínavrhují a zdůvodňují konkrétní způsoby strukturování filosofického vyučování, jsou zasazeny do širšího odborného kontextu německé didaktiky filosofie. Obecné principy jednotlivých modelů jsou ilustrovány ukázkami konkrétních aplikací do výuky. V závěruautorka shrnuje výhody a rizika bonbonového modelu s ohledem na podmínky českého gymnaziálního vzdělávání.

  • Czech name

    Modely problémového vyučování v německé didaktice filosofie

  • Czech description

    Cílem příspěvku je představit a zhodnotit tři modely problémového vyučování, které se objevují v současné německé středoškolské didaktice filosofie, a upozornit na možné výhody a rizika jejich využití v našem prostředí. Východiskem článku i jednotlivýchmodelů je shodné pojetí cíle gymnaziální výuky filosofie, který spočívá v rozvíjení filosofických dovedností studentů. Modely autorů E. Martense ("metodický had poznání), R. Sistermanna ("bonbonový model") a M. Tiedemanna ("model kávového filtru"), kteřínavrhují a zdůvodňují konkrétní způsoby strukturování filosofického vyučování, jsou zasazeny do širšího odborného kontextu německé didaktiky filosofie. Obecné principy jednotlivých modelů jsou ilustrovány ukázkami konkrétních aplikací do výuky. V závěruautorka shrnuje výhody a rizika bonbonového modelu s ohledem na podmínky českého gymnaziálního vzdělávání.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X.

  • ISBN

    978-80-244-4322-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    75-85

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Pedagogická fakulta UPOL, Olomouc

  • Event date

    Nov 27, 2013

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article