Graphs for logical structures of knowledge systems and mind-maps
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F10%3A10079151" target="_blank" >RIV/00216208:11310/10:10079151 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy
Original language description
V příspěvku je ukázán zajímavý výzkum, prováděný na pracovišti KUDCH PřF UK v Praze již od 70. let 20. století, který se týkal výběru a uspořádání učiva chemie, a jeho souvislost se současnými, často používanými pojmovými mapami (mind-maps). Výsledkem naší práce byla struktura učiva vyjádřená uzlovými grafy, stejně jako je tomu u pojmových map, ale základem této práce bylo striktní používání metod matematické logiky, založené na exaktních logických důkazech jednotlivých poznatků. V pojmových mapách jdenaproti tomu zpravidla o intuitivní kombinací graficko-verbálního vyjádření a slouží jako prostředek ke znázornění vazeb a vztahů mezi různými pojmy a poznatky tak, jak je chápe zkoumaný subjekt. Právě vzájemné podobnosti a odlišnosti těchto dvou způsobůvyjádření vztahů poznatků a pojmů bude v příspěvku věnována největší pozornost.
Czech name
Grafy logických struktur poznatkových systémů a pojmové mapy
Czech description
V příspěvku je ukázán zajímavý výzkum, prováděný na pracovišti KUDCH PřF UK v Praze již od 70. let 20. století, který se týkal výběru a uspořádání učiva chemie, a jeho souvislost se současnými, často používanými pojmovými mapami (mind-maps). Výsledkem naší práce byla struktura učiva vyjádřená uzlovými grafy, stejně jako je tomu u pojmových map, ale základem této práce bylo striktní používání metod matematické logiky, založené na exaktních logických důkazech jednotlivých poznatků. V pojmových mapách jdenaproti tomu zpravidla o intuitivní kombinací graficko-verbálního vyjádření a slouží jako prostředek ke znázornění vazeb a vztahů mezi různými pojmy a poznatky tak, jak je chápe zkoumaný subjekt. Právě vzájemné podobnosti a odlišnosti těchto dvou způsobůvyjádření vztahů poznatků a pojmů bude v příspěvku věnována největší pozornost.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální aspekty pregraduální přípravy a postgraduálního vzdělávání učitelů chemie
ISBN
978-80-7368-426-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě
Place of publication
Ostrava
Event location
Trojanovice
Event date
Sep 29, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—